چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

عضو تیم تخصصی مشاوره ازدواج و زوج انجمن ازدواج و خانواده کشور، "به حداقل رسیدن میزان ازدواج‌" را تهدیدی برای نهاد خانواده در هر جامعه‌ای دانست و گفت: مسلما در چنین شرایطی افرادی که ازدواج نکرده‌اند با توجه به نیازهای روانی، جنسی، جسمی و... خود، مشکلاتی را در سطح جامعه برای خود و دیگران ایجاد کرده و اینگونه عملا بقاء خانواده‌های تشکیل شده نیز تحت تاثیر همین مسائل و مشکلات به خطر می‌افتد.

پس از آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، حمایت خود از برداشته شدن حق مالکیت معنوی واکسن‌های کووید -19 را اعلام کرد، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی ضمن تحسین دولت آمریکا، حمایت از این اتفاق را اقدامی جسورانه برای پایان یافتن هرچه سریعتر همه‌گیری کرونا دانست. چقدر احتمال دارد که این مساله به نتیجه برسد و موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟

وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی 1401-1400 را ابلاغ کرد و بر اساس آن ثبت نام سال تحصیلی جدید در تمام دوره ها، الکترونیکی است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در تشریح تدابیر اتخاذ شده جهت مراسم حج امسال با توجه به اظهاراتی از سوی مقامات عربستان، گفت: وزیر بهداشت قول دادند که در صورت برگزاری مراسم حج و اعزام حجاج ایرانی، تامین واکسن کرونا برای حجاج را بدون نوبت انجام داده و واکسن برایشان تامین شود.

یک جمعیت‌شناس ضمن تحلیلی از وضعیت جمعیت خانوارهای ایرانی در کشور طی سال‌های گذشته، به طرح جمعیت و تعالی خانواده اشاره می‌کند و می‌گوید: موادی که در این طرح آمده، در راستای رفاه خانواده است و بخشی از آن جنبه‌های مالی دارد؛ اما اینکه آیا این مواد بتواند جواب دهد و به افزایش موالید و باروری کمک کند، بعید می‌دانم. زیرا به قدری بار مالی این طرح زیاد است که امکان اینکه صد درصد محقق شود، بسیار...

طی روزهای گذشته تصویری از تعدادی پرنده تلف شده در ساحل چاهک بندر گناوه منتشر شد که واکنش‌های گوناگونی را در پی داشت، برخی دلسوزی و البته برخی مثل همیشه تکذیب... حالا اما پس از گذشت چند روز خبر رسیده پرندگان تلف شده برای بررسی‌های علمی به دامپزشکی تحویل داده شده‌اند.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین خبرها از وضعیت تولید و کارآزمایی بالینی واکسن‌های ایرانی کرونا را تشریح کرد.

استاندار تهران گفت: با مدیران دستگاه های دولتی که بدون مجوز از دستگاه های استخراج رمزارزها استفاده می کنند برخورد جدی خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جانباختن پنج نفر در پی حادثه مرگبار در بزرگراه شهید یاسینی خبر داد.

در اوضاع آشفته همه گیری کووید -19، وجود و حتی تشدید استرس در میان اعضای خانواده‌ها محسوس است و والدین و کودکان به طور یکسان نسبت به آینده خود مضطرب و نگران هستند.

براساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرای مجدد طرح ترافیک در تهران از روز شنبه (25 اردیبهشت) از سر گرفته خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از صاعقه زدگی یک خانم کوهنورد در ارتفاعات توچال خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی طی امروز و فردا خبر داد.

شهردار منطقه 20 تهران ضمن عذرخواهی از شهروندان و افکار عمومی به دلیل حادثه برخورد با دستفروشان در شهر ری اعلام کرد: آنچه رخ داده مورد تایید نیست و ضمن بررسی دقیق مسئله در اسرع وقت با عوامل خاطی و مقصر برخورد می شود.

در هند از هفته آینده واکسیناسیون علیه کووید 19 با واکسن "اسپوتنیک وی" ساخت روسیه آغاز می شود.

معاون فنی گمرک ایران از ورود و ترخیص فوری محموله دیگری از تحهیزات خط تولید واکسن در کشور خبر داد.