چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر 1100 نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تأکید کرد: تا زمانی که شرایط به ثبات واقعی نرسیده و همچنان مرگ و میرها ادامه دارد همه افراد ماسک را حتی در فضای آزاد نیز استفاده کنند.

تحقیقات جدید نشان داده است که واکسیناسیون کرونا با دو نوع واکسن مختلف در دو مرحله نسبت به تزریق دو دز از یک واکسن واحد، عوارض جانبی کوتاه‌مدت بیشتری در افراد ایجاد می‌کند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مهلت تمدید روادید گذرنامه های خانواری را تا پایان اردیبهشت ماه 1400 اعلام کرد.

رئیس اورژانس فارس گفت: شامگاه پنجشنبه 23 اردیبهشت، تعداد 27 مصدوم توسط امدادگران اورژانس شیراز و مرودشت به بیمارستان منتقل شدند.

یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار فیلم ضرب و شتم یک دستفروش توسط ماموران شهرداری تهران گفت: برخورد خشونت آمیز با دستفروشان قانونی نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون 1743 فرد مبتلا به کرونا یا مشکوک دارای علائم، در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که حال 281 نفر آنان وخیم است.

آخرین آمار قربانیان و مبتلایان کرونا در کشور اعلام شد.

شورای شهر پاریس طرحی را برای کاهش شدید تردد خودروها در مرکز این شهر تا سال 2022 میلادی پیشنهاد کرده است.

معاون دفتر برنامه ریزی و توسعه‌ای اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: متاسفانه اکثر جوانان ما مهارت‌های زندگی مشترک و تعهدپذیری را یاد نگرفتند و آسیب‌های زیادی از جمله تک فرزندی، کاهش جمعیت بر این موضوع اثر گذاشته است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: از دولت تقاضا داریم همانند واکسیناسیون دیگر ورزشکاران کشور، واکسیناسیون مربیان ورزشی را نیز در اولویت قرار دهد.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد: تا صبح امروز (جمعه) شمار مبتلایان به کووید 19 در این کشور از 24 میلیون نفر عبور کرد و با ثبت 343 هزار و 144 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته به 24 میلیون و 46 هزار و 809 مبتلا رسید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد برق همراه با وزش باد شدید در 24 استان کشور طی امروز و فردا (24 و 25 اردیبهشت) خبر داد.

با حکم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دکتر احسان شمسی گوشکی عضو کمیته اخلاق دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت شد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درحال‌حاضر هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد اما به‌تدریج تا فردا (25 اردیبهشت) بر غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق افزوده می‌شود.

با گذشت بیش از یکسال از شروع ویروس کرونا در دومین بهاری به سر می‌بریم که با این بیماری دست و پنجه نرم میکنیم. از همان ابتدا یکی از اولین راهکار برای مقابله با این بیماری، ضدعفونی با الکل مطرح شد، که همین توصیه بطری های الکل را به یکی از لوازم همراه و ضروری تبدیل کرد اما با گرم شدن دوباره هوا، بار دیگر خطر وقوع حادثه در پی نگهداری بطری‌های الکل و ضدعفونی کننده ها در خودرو وجود دارد.