چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

در پی تیراندازی از سوی تعدادی فرد ناشناس از داخل خودرویی در شهر "پراویدنس" واقع در ایالت شمال شرقی "رود آیلند" آمریکا، دست کم 9 نفر زخمی شدند.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس ضمن انتشار اطلاعیه‌ای با عنوان "جوجه فلامینگوها تشنه نمی‌مانند" از تلاش برای کمک به تداوم حیات این پرندگان مهاجر در تالاب بختگان خبر داد.

بنابر گزارش آژانس هواشناسی ژاپن (JMA) صبح امروز (جمعه) زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر در استان فوکوشیمای ژاپن رخ داد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر اینکه همه واکسن‌های کرونا موثر و کارامد هستند، تزریق واکسن برای افراد دارای آلرژی را بلامانع خواند.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 161 میلیون و 838 هزار و 102 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 358 هزار و 711 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

یک روانشناس می‌گوید خوش بینی و مثبت اندیشی از جمله آیتم های فردی است که می‌تواند تاثیرات مثبت متعددی در زندگی و بهداشت روان فرد داشته باشد.

یک کارشناس مسائل شهری با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در شورای دوره ششم نیز باید در اولویت قرار گیرد تا تهران شهری قابل زیست شود افزود: شوراها نمایندگان مردم هستند و باید تمام گرایش ها و سلایق را نمایندگی کنند لذا شورای یکدست بخشی از جامعه را پوشش نمی دهد.

فرمانده انتظامی سلسله گفت: روز گذشته به دلیل تیراندازی در محله عادل‌آباد شهر الشتر، دو برادر جان باختند و یک نفر هم زخمی شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر همزمان با صدمین سال فعالیت این جمعیت در کشورمان، گزارشی از وضعیت فعلی آن را تشریح کرد.

مسئول مناسب‌سازی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به سامانه معبر که برای طرح مشکلات معلولان در راستای مناسب‌سازی معابر، اماکن عمومی و محیط‌های شهری و ساختمان‌های اداری راه‌اندازی شده می‌گوید: بیشترین پیامک‌های دریافت شده از سوی مردم مربوط به مشکلات محیط‌های شهری مانند پل‌ها، رمپ و هم‌سطح‌سازی خیابان‌ها بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور از تشکیل دو کمیته برای بررسی مشکلات رزیدنت ها و بررسی خودکشی های اخیر، خبر داد و گفت: دستیاران شیفت بندی های سنگینی دارند؛ رزیدنت‌هایی داشتیم که در طول شیفت بیهوش شدند و زیر سرم نجاتشان دادند.

عضو تیم تخصصی مشاوره ازدواج و زوج انجمن ازدواج و خانواده کشور از خانواده‌های امروزی به عنوان "میکرو خانواده" یاد کرد و گفت: در خانواده‌های امروزی افراد دچار انقطاع خانوادگی شده‌اند و بیشتر تمایل دارند بر لذت‌ها و دوستان خود تمرکز کنند و با آنها وقت بگذرانند. خانواده نظیر هر پدیده دیگری در حال عبور از مرحله گذار است و می‌توان گفت در حال تجربه یک فروپاشی جدی در قالب طلاق، زندگی مجردی،...

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه جهش‌های ویروس کرونا در راستای ایجاد سازگاری بیشتر ویروس با محیط رخ می‌دهد، توضیحاتی درباره جهش هندی کرونا ارائه کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، خانواده را قوی ترین ساختار در مقابل آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و... دانست و گفت: پیمایش‌های متعددی درباره وضعیت خانواده ایرانی انجام شده که نشان می‌دهد کماکان محور اصلی جامعه ایرانی خانواده است و اکثریت مطلق به نقش، همراهی، تایید و مشورت گرفتن از خانواده در تصمیمات بزرگ تاکید کردند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شرایط بازنشستگی و بازنشستگی پیش از موعد در این صندوق را در سال جاری اعلام کرد.

رییس انستیتو پاستور ایران از تولید یک میلیون دز واکسن تا آخر خرداد و 3 میلیون دز تا پایان شهریور در صورت اخذ مجوز خبر داد.