چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت از انجام دومین عمل پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی در سال جاری، با انتقال قلبی از یزد به تهران خبر داد.

نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور، با حضور اقشار مختلف مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در میدان مرکزی شهر همدان برگزار شد.

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه سواحل مکران درباره عدم اعلام وصول لایحه "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" توسط مجلس یازدهم گفت: گویا اراده‌ای برای تصویب این لایحه در مجلس یازدهم وجود ندارد. حتی اگر اختلاف نظری با لایحه تدوین شده دولت وجود دارد؛ در مرحله نخست باید مجلس این لایحه را اعلام وصول کند چراکه نباید...

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (23 اردیبهشت) به بیش از 161 میلیون و 89 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 345 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 33 میلیون و 586 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید...

شرایط زندگی در دهه‌های اخیر موجب تغییرات گسترده در شیوه زندگی مردم مانند رشد شهرنشینی، آلودگی هوا، مصرف غذاهای پرنمک و... شده است که همگی می‌تواند بر سلامتی افراد تاثیرگذار باشد.

فلامینگو پرنده‌ای کنار آبزی و وابسته به نواحی ساحلی و تالابی است که زندگی گروهی دارد. در سراسر جهان شش گونه فلامینگو در هر دو نیمکره شرقی و غربی وجود دارد که دو گونه فلامینگوی بزرگ و فلامینگوی کوچک در آسیا و ایران یافت می‌شوند.

به دنبال تصمیم ستادملی مقابله با کرونا امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری برگزار می شود. امتحانات دبیرستانی ها طبق زمانبندی وزارت آموزش و پرورش پس از عیدسعید فطر و از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 24 خرداد به پایان می رسد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه آبخوان‌داری شهری و ساخت شهرهای اسفنجی ازجمله موضوعاتی است که بی‌توجهی به آن سبب هدر رفت منابع آبی و تحمیل خسارت زیادی به مدیریت شهری و مردم می‌شود، تصریح کرد: سازگاری با طبیعت و محیط زیست در قالب رویکردهای نوین مدیریت حوضه‌های آبخیز شهری، پایداری سکونتگاه، ایمنی در برابر مخاطرات سیل، تقویت منابع...

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به ناپایداری ذخایر خون و فرآورده های آن در استان تهران، گفت: ذخایر خونی ما ناپایدار است و هر لحظه ممکن است که به حالت وضعیت بحرانی وارد شود و در فرآورده‌های خونی دچار مشکل شویم. بر این اساس خواهشمندم که مردم با اهدای مستمر و مداوم خون، ما را یاری دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آمادگی پلیس برای برگزاری نماز عید سعید فطر به در اجتماعات کوچک و فضاهای باز خبر داد.

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که از هر چهار شهر در جهان، یک شهر توانایی پرداخت هزینه های حفاظتی در برابر بحران آب و هوایی را ندارد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، وضعیت شیوع کووید -19 در تهران را تشریح کرد.

استهلال ماه شوال در رصد خانه امام علی (ع) روستای ویریچ استان قم با حضور علما و روحانیون انجام شد و در این مکان هلال ماه شوال رویت نشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: همزمان با عید سعید فطر و در راستای اجرایی شدن مجوز اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، بعد از سال‌ها پیگیری، نخستین مجوز بکارگیری نیروی قرارداد کارمعین در شهرداری‌ها به تعداد 263 نفر برای شهرداری قم صادر شد.

با نزدیک‌شدن به عید فطر، مردم خوزستان و اقوام عرب این استان با حضور در بازارها و خرید لباس و شیرینی، خود را برای برگزاری این جشن آماده می‌کنند. این در حالی است که هنوز هم در موج چهارم کرونا به‌سر می‌بریم و متاسفانه در بازار ازدحام جمعیت وجود دارد. با وجود روند کاهشی شیوع کرونا در کشور، این روند به کندی پیش می‌رود و خوزستان همچنان در وضعیت نامساعدی از این نظر به سر می‌برد.

«وقت آن رسیده که با توجه به واکسینه شدن کادر درمانی و انجام تدریجی واکسیناسیون رده های مختلف از مشاغل پرخطر و سالمندان و همچنین بهبود در روند تامین واکسن های مورد نیاز (خارجی و داخلی)، مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت و ستاد کرونا، با نگاهی ویژه به هنرمندان و عوامل پروژه های در حال تولید، این جمع محدود را در تعامل با خانه سینما شناسایی کرده و بی اعتنا به سن عوامل، آنان را در شمار گروه...