سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 152 میلیون و 819 هزار و 684 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 206 هزار و 641 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا، خبرهایی از تلاش قدرت‌های جهانی برای احیای برجام تا اواسط ماه می، درگیری‌های خونین مرزی میان دو کشور تاجیکستان و قرقیزستان، انفجار مرگبار خودروی بمب‌گذاری شده در افغانستان و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با اشاره به تاثیرات کرونا در روند آموزش کودکان طیف اوتیسم، گفت: علاوه بر تفاوت‌های یک کودک عادی و اوتیسمی، موضوع دسترسی به وسایل آموزش آنلاین نیز در برخی نقاط کشور دغدغه جدی است؛ با این حال به طور کلی ما با خلأ آموزش و مهارت آموزی نوجوانان و جوانان طیف اوتیسم هم روبرو هستیم که باید با سیاست گذاری درست از این خلأ عبور کنیم تا فرد مستعد طیف اوتیسم مجبور به...

چندی پیش بود که وزیر بهداشت از شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای جهش یافته آفریقای جنوبی در کشور خبر داد، ویروسی که گفته می‌شود از همه جهش‌های کرونا خطرناک‌تر بوده و مهم‌ترین و نگران کننده‌ترین واریانتی است که در مقابل بشریت قرار دارد؛ اما باید توجه کرد که در مواجهه با ویروس‌های جدید و جهش یافته کرونا نیازی نیست کار جدیدی انجام دهید؛ فقط کافی است همان پروتکل‌های بهداشتی اولیه رعایت شوند.

بسیاری از ما انسان‌ها، با شرایط معمولی فیزیکی به دنیا می‌آییم. چند دهه کار و زندگی می‌کنیم و در نهایت از دنیا می‌رویم. اما ما معمولی‌ها، گاهی شرایط برای افرادی که دارای تفاوت‌های جزئی با ما هستند را سخت می‌کنیم. مثلا انسان‌هایی دارای مشکلات شنوایی، بینایی، ذهنی یا حرکتی را معلول و کم‌توان می‌پنداریم...

روزانه بالغ بر 400 نفر مبتلای جدید کرونا در استان سمنان شناسایی می شوند و شمار کل مبتلایان استان به بیماری کوید 19 نیز از 35 هزار گذشته است و از روز گذشته، تعداد کل فوتی های کرونایی در استان سمنان نیز 4 رقمی شد و به عدد 1009 نفر رسیده است، این آمار نشان دهنده روند صعودی بیماری کرونا و جولان این ویروس در استان سمنان است.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز مرحله سوم توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا به مراکز نگهداری از معتادان و پاتوقهای معتادان بی خانمان خبر داد.

به گفته وزارت بهداشتی ها در 10 استان به اوج کووید -19 رسیده ایم و 6 استان نیز هنوز نشانی از روند نزولی ندارند. در عین حال در هفته اخیر در تهران نسبت به هفته ماقبل، افزایش 40.5 درصدی تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری را شاهد بوده ایم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از رصد رندومی آگهی‌های فروش اجناس دست دوم در سایت‌های درج نیازمندی‌های اینترنتی خبر داد.

درحالی که سازمان هواشناسی نسبت به تابستانی گرم و کم آب هشدار می‌دهد و سازمان‌های متولی نیز از کاهش منابع آب پشت سدها - که یکی از اصلی‌ترین منابع تامین‌کننده آب شرب، کشاورزی و صنعتی هستند - خبر می‌دهند، یک کارشناس محیط زیست بر لزوم مبنا قرار دادن موجودی طبیعی آب در برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان کشور در هر عرصه‌ای از جمله کشاورزی، صنعتی و بارگذاری جمعیتی تاکید می‌کند.

برخلاف بسیاری از شاغلین که متاثر از شرایط پاندمی کووید 19 طی یک سال اخیر، با خانه نشینی و کاهش فعالیت مواجه شدند؛ "معلم‌ها" از جمله معدود افرادی هستند که نه تنها خانه نشینی کرونایی و تدریس آنلاین از حجم فعالیت آنها نکاست بلکه زحماتشان را نیز دو چندان کرد.

مراسم احیای نخستین شب قدر رمضان 1442 هجری قمری، شنبه شب تا بامداد یکشنبه (11 و 12 اردیبهشت) در سراسر کشور برگزار شد. به دلیل تداوم شیوع کووید -19 و در پیک چهارم کرونا در ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که این مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های اجتماعی برگزار شود. این ویدئو، گوشه‌هایی از مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در امامزاده صالح محله تجریش...

معلمان ایران اسلامی بارها و بارها عشق خود را به مردم و کشورشان ثابت کرده‌اند، از دوره انقلاب تا جنگ و اکنون در دوران اپیدمی کرونا که ایثار و از خودگذشتگی‌شان، الگویی کم نظیر برای آینده کشور است.

طرح خیریه نان و پنیر و همدلی همچون سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان به همت کانون سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی جهت اهداء بسته‌های معیشتی به نیازمندان اجرا شد. این بسته‌های معیشتی در میان اقشار نیازمند و خانوارهای فاقد اوراق هویتی برخی اتباع کشورهای همسایه و اهالی برخی روستاهای محروم مشهد و خراسان رضوی توزیع می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان از کشته شدن دو نفر در کمربندی بروجرد خبر داد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد: دمای گرم و آب و هوای گرمسیری ممکن است به کاهش گسترش بیماری کووید -19 کمک کند.