سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم روند واگذاری سهام شرکت‌های دولتی معادل 89 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بسیار کوتاه و سریع انجام شود تا امکان فروش و تبدیل بخشی از سهام به نقدینگی جهت پرداخت کسری منابع مورد نیاز مستمری حقوق بازنشستگان، پایداری منابع مستمری و متناسب‌سازی و هزینه‌های درمان بازنشستگان فراهم شود.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح برنامه‌های عملیاتی وزارت کار و رفاه طی یک سال اخیر که با هدف بهبود شاخص های عدالت جنسیتی، صورت پذیرفته، پرداخت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در قطع زنجیره همه‌گیری کرونا، به کسانی که واکسینه شده‌اند؛ توصیه کرد که حتما پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تشریح اهداف و برنامه‌های گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در عین حال از آغاز فاز چهارم و عمومی واکسیناسیون علیه کرونا در کشور با جمعیتی حدود 40 میلیون نفر از مهرماه خبر داد.

طرح واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا با اولویت واکسینه سالمندان بالای 80 سال از هفته گذشته در مراکز منتخب جامع سلامت استان خراسان رضوی آغاز شده است. واکسیناسیون عمومی بر مبنای سن افراد انجام شده و در اولین گام فاز عمومی، سالمندان بالای 80 سال دوز نخست واکسن را دریافت می‌کنند. همچنین تا 28 روز پس از دریافت دوز اول، برای دریافت دوز دوم واکسن نیز از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بالا بودن موارد مبتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در اثر کرونا ویروس، هشدار داد: کرونا همچنان در اوج است و قربانی می‌گیرد.

نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان فارس در سال 1400، با توصیف نگران کننده مدیران بخش‌های مختلف آب، کشاورزی، محیط زیست و استاندار، از وضعیت نه چندان پایدار و در آستانه بحران، این استان در زمینه منابع آبی، همراه بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه شب‌های قدر را تشریح کرد.

یک سال قبل که همه گیری کووید -19 هنوز در مراحل ابتدایی بود، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد که رویکرد جهانی، تنها راه خروج از بحران است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به فروش انسولین های تقلبی در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

رییس شورای شهر تهران درباره اعمال نظارت شورا به موضوع تزریق واکسن در شهرداری تهران گفت: آنقدر حساسیت شهردار تهران به این موضوع زیاد است که حساسیت شورا را نمی‌طلبد اما اگر متوجه شویم که امکان فرار واکسن وجود دارد، ورود می‌کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با ورود محموله جدید واکسن، از روز سه‌شنبه فاز جدید واکسیناسیون سالمندان در فارس آغاز می‌شود.

شهردار تهران از ابلاغ پروتکل های تزریق واکسن در آینده نزدیک خبر داد.

با وجود گذشت چند ماه از شروع واکسیناسیون کووید -19 در جهان و ایران، همچنان بسیاری از مردم سئوالات و ابهاماتی در خصوص واکسن، شیوه اثر، میزان تاثیر و... دارند؛ علیرغم آنکه بارها در مورد مزیت‌ها، محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و تاثیرات منفی احتمالی واکسن‌های کرونا اطلاع رسانی شده، همچنان جامعه نیاز به دریافت اطلاعاتی صحیح از مجاری رسمی در این خصوص دارد.

اعضای شورای شهر تهران لایحه شهرداری درخصوص «مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از یک ملک متعلق به شهرداری تهران به بنیاد فرهنگی امیرکبیر» پرداخته و آن را به تصویب رساندند.

رئیس کمیته امداد از واریز 500 هزار تومان به حساب 146 هزار یتیم تحت حمایت این نهاد در شب ضربت خوردن ابوالایتام، امیرالمومنین علی (ع) خبر داد و گفت: به همین منظور مبلغ 73 میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار کمیته امداد قرار گرفت.