سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مشاور امور زنان سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: توجه و احترام به محیط زیست عادتی است که باید از کودکی آموخته تا به یک باور ذهنی تبدیل شود. این باور، زندگی کودکان و نوجوانان را در بزرگسالی به سمت پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی سوق می دهد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از 21 تن انواع موادمخدر در کشور در هفته گذشته خبر داد و گفت: 78 درصد کشفیات، ماده مخدر تریاک بوده است.

محمد الموتی از فعالان محیط زیست منطقه الموت قزوین در یادداشتی که درخصوص منطقه اوان الموت نگاشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده؛ می‌نویسد: به نظر می‌رسد که مدیریت کلان استان قزوین نمی‌خواهد درک کند که هر پروژه و برنامه و طرح توسعه‌ای در حریم دریاچه اوان، مادامی‌که منافع مردم جوامع محلی و اهالی و ساکنان روستاهای اطراف دریاچه را تضمین نکند محکوم به شکست است.

شهردار تهران با حضور در دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران توضیحاتی درباره انحرافات تزریق واکسن در شهرداری تهران ارائه کرد و گفت:44 نفر پرسنل بازیافت، 100 نفر پاکبان، 12 نفر کارمند، 13 نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری تهران با هویت مشخص، 2 نفر راننده جرثقیل، 9 نفر راننده خودرو سرویس، یک نفر شهربان و 17 نفر کارگر فضای سبز واکسن دریافت کردند.

شب گذشته انفجار مهیب در تانکرهای سوخت در ناحیه 17 شهر کابل رخ داد و این انفجار باعث شد دستکم هفت نفر کشته و 14 نفر مجروح شوند.

ساعت 6:00 صبح امروز خبر آتش سوزی در کارخانه مولدان صنایع شیمیایی در شکوهیه قم اعلام شد. علی‌رغم وسعت حریق و انفجار در مخازن شیمیایی، با تلاش آتش‌نشانان اجازه سرایت به مخازن الکل داده نشد، ولی وجود مواد شیمیایی منجر به انفجارهایی در محل شد. ساعاتی بعد آتش کنترل و اطفای حریق صورت گرفت.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران بر ضرورت تزریق واکسن کرونا به پاکبانان افغان در کشور تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پیامی، فرارسیدن روز معلم را گرامی داشته و تبریک گفت.

در پی وقوع طوفان در مناطقی از چین دستکم 11 تن کشته و هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

تیم‌های امدادگر همچنان با حضور در معدن طزره در تلاش برای رهاسازی معدنکاران محبوس هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر کشورمان اعلام کرد که بزرگترین محموله واکسن کرونا صبح امروز با پیگیری این جمعیت وارد کشور شد.

رییس شورای شهر تهران بر لزوم قرارگیری اطلاعات واکسیناسیون با سرعت بیشتری روی سایت شفاف تاکید کرد.

سخنگوی اورژانس کشور از مصدومیت 6 تن درپی وقوع حریق در یک کارخانه صنایع شیمیایی در قم خبر داد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (12 اردیبهشت ماه) در محدوده پاک قرار دارد و تداوم شرایط مطلوب هوا طی روز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا (12 و 13 اردیبهشت) خبر داد.

میراث فرهنگی استان بوشهر درباره ورود هندی‌های مبتلا به کرونا از مرز استان‌های همجوار به بوشهر توضیحاتی ارائه کرد.