سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

در شرایطی که هند این روزها وخیم‌ترین دوره همه گیری کووید 19 را تجربه می‌کند، تعدادی از فعالان بهداشتی یک سازمان غیرانتفاعی موسوم به «یونیک فاندیشین» می‌کوشند تا مردم شهر «سیلی‌گوری» در شرق این کشور را به زدن ماسک تشویق کنند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه توفیقاتی حاصل شده تا واردات واکسن را از مبداء چین به کشور داشته باشیم، اعلام کرد که در عین حال در صورت ارائه مجوز از سوی وزارت بهداشت، هلال احمر آمادگی انجام واکسیناسیون از طریق مراکز خود را دارد.

طرح "جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" مصوب مجلس شورای اسلامی که برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال شده بود؛ به علت وجود ایرادات و ابهامات متعدد از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شد. به نظر می رسد اینگونه حواشی پیرامون این طرح که معطوف به انتقادات صاحب نظران درباره برخی مواد آن بود، با اصلاحاتی دوباره آرام گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان اعلام کرد که طی اقدامات صورت گرفته از سوی کارشناسان دادگستری، تنها 330 اصله درخت باغدار سنندجی به صورت کامل قطع شده است.

سازمان بسیج شهرداری تهران در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و در ادامه طرح های مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه، بسته های سبد کالای مواد غذایی را در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع کرد.

سرگیجه عارضه شایعی است که می تواند از عوامل مختلفی ناشی شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به فواید حذف تدریجی کاربرد دفترچه بیمه سلامت، جزییات روند بهره‌مندی بیمه شدگان از خدمات الکترونیکی در مراکز درمانی را تشریح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: از امروز مرحله فاز دوم تزریق کرونا با لکه‌گیری فاز اول آغاز می‌شود، در این مرحله با افراد بالای 80 سال که در سامانه سیب پرونده آن‌ها به ثبت رسیده جهت واکسینه تماس گرفته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه 438 نقطه پرخطر در سطح استان داریم که 322 نقطه ایمن شده از کاهش 2.5 درصدی تلفات منجر به فوت در سال گذشته خبرداد.

رنگ بندی جدید کرونایی در کشور اعلام شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را فرصتی برای معرفی زنان ایرانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهانی دانست.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه‌ای به وزیر بهداشت بر ضرورت تدوین وابلاغ دستورالعمل بهداشتی - درمانی مناسب به منظور کنترل، مراقبت و تامین شرایط مناسب برای مقابله با شیوع ویروس جهش یافته هندی حداقل تا عمق 200 کیلومتری داخل خاک کشور با اولویت اول مرزهای شرقی کشور تاکید کرد.

فرمانده سپاه فجر اعلام کرد که پویش ایران مهربان در سراسر استان اجرا و طی آن اقدامات مختلفی دنبال می‌شود

مجسمه زنده‌یاد جلال آل احمد که در ابتدای بزرگراهی به همین نام در تهران نصب شده بود، دو سال است که دچار آسیب شده و هنوز هم سر جای اصلی خود بازگردانده نشده است.

با آغاز موج چهارم شیوع کرونا در ایران و رشد سریع نرخ ابتلا، بیمارستان‌های کشور با مشکل تکمیل ظرفیت بخش‌های بستری روبرو شده‌اند. بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان یکی از مراکز اصلی ارجاع بیماران کرونایی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بخشی جدید راه‌اندازی کرده تا بیماران نیازمند به درمان‌های سرپایی و اکسیژن درمانی از آن استفاده کنند.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران از آغاز واکسیناسیون گروه های سنی بالای 80 سال از فردا و در قالب فاز دوم واکسیناسیون خبر داد.