سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون بهداشت وزارت بهداشت جزییات اطلاع رسانی درباره نوبت واکسیناسیون هموطنان را تشریح کرد.

با افتتاح قریب الوقوع چند ایستگاه جدید در خطوط 3،6 و 7 مترو تهران، شمار ایستگاه های بهره برداری شده در این دوره مدیریت شهری از مرز 30 ایستگاه فراتر خواهد رفت. به این ترتیب می‌توان گفت در هر سال از این دوره، حداقل 8 ایستگاه افتتاح شده است که این امر به لحاظ میانگین ایستگاه های ساخته شده در هر سال از یک دوره مدیریتی، رکورد ادوار فعالیت شرکت مترو به حساب می‌آید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته 434 بیمار کووید 19 در کشور جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به جایگزینی انواع ویروس‌های جهش یافته کرونا با واریانت ووهان، در عین حال درباره واکسیناسیون کرونا گفت: بی عدالتی که در دنیا در رابطه با واکسن وجود دارد موضوعی جدی است؛ به طوری که اکنون پنج کشور در دنیا بیشترین میزان واکسن دنیا را تزریق کردند.

کلنگ اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه 4 امروز زده شد و به گفته عضو شورای شهر تهران در برنامه سوم توسعه پنج گرمخانه فرامنطقه‌ای برای پایتخت پیش بینی شده است.

بنابر اعلام اداره کل انتقال خون استان تهران، برای رفاه حال شهروندان در شبهای قدر و مراسم احیا برخی از مراکز انتقال خون تا پایان مراسم این شبها در خدمت اهدا کنندگان خون خواهند بود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آسیب پذیری در مرزهای شرقی از جهت ورود ویروس کرونای هندی وجود دارد گفت که وزارت بهداشت باید فکر اساسی برای استان های شرقی کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان کرده و ترددها را کنترل کند.

آب‌اکسیژنه ماده ای قوی و نافذ است و غلظت بالای آن می‌تواند به بافت سلول‌ها آسیب برساند و سبب رشد غیرقابل کنترل سلول‌های سرطانی شود اما بنابر یافته جدید متخصصان آلمانی، مقدار کم این ماده می‌تواند سلول‌ها را از تخریب محافظت کند.

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ در 20 استان کشور هشدار داد.

حدود 10 اتاق و تقریبا سه برابر آن، تخت بیمارستانی، در طول یک سال و چند ماه گذشته و درست از زمان شیوع کرونا، در خیابان دکتر قریب تهران، میزبان کودکانی است که به‌جای بازی‌های کودکانه در قرنطینه خانگی، با ابتلا به این ویروس چند میکرونی روی تخت‌های مرکز طبی کودکان تهران درد می‌کشند. این مرکز و کادر درمان آن از زمان ایجاد بخش مخصوص عفونی و آی‌سی‌یو کرونا تا امروز، با این حجم از پذیرش کودکان...

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه باید تخلف افراد و اعضای شوراها در مراجع قضایی مورد بررسی قرار گیرد و پس از اثبات اعلام شود تاکید کرد: کارگزار متخلف باید به مردم معرفی شود.

رکورد آمار روزانه فوتی های کروناویروس در پاکستان در حالی شکست که مقامات این کشور محدودیت های سخت تری را در نظر گرفته اند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در خصوص واکسیناسیون همگانی کرونا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بخش آموزش یکی از حوزه‌های آسیب‌دیده به‌دلیل بیماری همه‌گیر کووید -19 است و در حال حاضر با آغاز امتحانات در برخی کشورها این مشکلات افزایش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت این وزارتخانه خواستار تشکیل کمیته ستادی صیانت از جمعیت در کشور شد.

متخصصان علوم پزشکی در انگلیس براساس نتایج یک مطالعه جدید احتمال می دهند که تزریق یک دوز از واکسن کروناویروس می تواند شانس انتقال بیماری را به نصف کاهش دهد.