سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

وزیر بهداشت به مناسبت گرامیداشت "روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای" مصادف با 28 آوریل و مقارن با هشتم اردیبهشت ماه پیامی را صادر کرد و برون رفت از شرایط سخت کرونایی و آینده‌ای روشن برای صنعت، تولید و تجارت کشور را مرهون همدلی، وفاق ملی، نظارتهای مستمر و پیروی از توصیه‌های ایمنی و بهداشتی دانست.

معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن ابلاغ ممنوعیت تجویز داروهای خارج از راهنمای ابلاغی، بر نظارت مستمر بر روند ارائه خدمات تاکید کرد.

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: در راستای تحقق سیاست های کلی نظام سلامت در کشور و همچنین دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت با کیفیت در همه سطوح، ارائه خدمات مرتبط با مراقبتهای حمایتی و تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان در برنامه ملی مراقبت سرطان کشور منظور شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیه کرد که با توجه به لغو طرح ترافیک تهران، افراد در صورت خروج از منزل تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکرده و در صورت ضرورت استفاده از مترو و اتوبوس، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت و حتما از دو ماسک استفاده کنند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: هجوم غیرضروری مردم به بیمارستان‌ها پس از برگزاری تجمعات بزرگ، بحران کووید -19 در هند را تشدید کرده است.

واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال در استانهای آذربایجان شرقی و شیراز، روز سه شنبه 7 اردیبهشت ماه اغاز شد که در تبریز با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز انجام گرفت.

نشست مشترک ستاد قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی، امروز 7 اردیبهشت 1400 با حضور سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی، دکتر محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولین با هدف بررسی زمینه‌های مشترک همکاری و استفاده از ظرفیت‌های متقابل، برگزار و همزمان با این نشست، فاز سوم طرح سرباز ماهر رسما آغاز شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تصویب «رشته مهارتی دیپلم کاردانش صنایع بازیافت مواد و انرژی» در شورای عالی آموزش و پرورش با هدف توسعه آموزش های مهارتی کاردانش مرتبط با مدیریت شهری و روستایی خبر داد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی از توجه عموم مردم به ویژه صاحبان مشاغل، متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا قدردانی و بر تداوم این روند تاکید کرد.

بیمارستان امام خمینی (ره) تهران یکی از مراکز ارجاعی بیماران کرونایی و غیر کرونایی است. این بیمارستان با آغاز موج چهارم کرونا با بار مراجعه‌ای حدودا هفت برابری نسبت به اسفند 99 مواجه شده است؛ اتفاقی که باعث شده ظرفیت بخش زیادی از تخت‌های بستری مخصوص بیماران کرونایی تکمیل شود و بخشی از خدمات درمانی تحت تاثیر قرار گیرد.

باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت و ارائه توضیح درباره وضعیت قرنطینه بازیکنان این تیم در هند، خواست پرسپولیسی‌ها پس از بازگشت قرنطینه نشوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به امضای تفاهم نامه با سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، گفت: هم افزایی و همکاری لازم برای خدمات به نیازمندان و تعامل دو طرفه در مشارکت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی با هدف اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت موضوع این تفاهم نامه است.

رئیس جمهوری ترکیه از تشدید محدودیت های کرونایی در این کشور به منظور مهار شیوع بیماری کووید -19 خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس از کشف600 قلم انواع داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش 60 میلیارد ریال در شهر شیراز خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مردم فارس در رعایت شیوه نامه ها، از تغییر وضعیت برخی نقاطواستان از قرمط به نارنجی خبر داد.