سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بخشنامه نقل و انتقالات آماده شده و طی همین چند روز ابلاغ و بر روی پرتال بارگذاری می شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ارائه راهکاری برای استخدام معلمان پرداخت و گفت که این راهکار بدون تحمیل هزینه ای به دولت و ایجاد سهمیه جدید برای تامین برخی از نیروهای آموزش و پرورش است.

وزیر بهداشت اورژانس 115 را اولین مرجع مردم در حوادث و سوانح خواند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (8 اردیبهشت) به بیش از 149 میلیون و 338 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 148 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 32 میلیون و 927 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان...

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

ساعت 21:30 دقیقه شب گذشته، سه‌شنبه 7 اردیبهشت در پی حریق بازار خشکبار مصلی مشهد 100 آتش‌نشان به همراه 28 خودروی سبک و سنگین و تانکرهای پشتیانی اطفاء حریق به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی اولیه مشخص شد تعدادی از مغازه‌های بافت مرکزی بازار دچار حریق شده که با سرعت عمل آتش‌نشانان حریق مهار شد و از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری به عمل آمد. علت دقیق وقوع آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست...

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تشریح شروط حمایت بیمه‌ای از همیاران طبیعت و نیروهای داوطلب مردمی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد: نیاز است که تمامی نیروهای داوطلب و اعضای سازمان‌های مردم نهاد شناسنامه همیاران طبیعت را داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تشریح شروط حمایت بیمه‌ای از همیاران طبیعت و نیروهای داوطلب مردمی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد: نیاز است که تمامی نیروهای داوطلب و اعضای سازمان‌های مردم نهاد شناسنامه همیاران طبیعت را داشته باشند.

ماجرای آزار، بروز خشونت، تضییع کرامت انسانی، نقض حریم خصوصی، آسیب جسمی و روحی به کودک استقلالی شاید ظاهری فوتبالی داشته باشد اما در بطن آن از ناهنجاری های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، روانی و... حکایت دارد.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون ویژگی‌های کرونای جهش یافته هندی، گفت: بر اساس اطلاعات محدود اعلام می‌شود که کیفیت واکسن‌ها می‌تواند 50 درصد نسبت به این واریانت جدید کاهش یابد اما، حتی اگر واکسن‌ها کفایت ایده‌آل نداشته باشند بازهم می‌توانند از ابتلای شدید و مرگ و میر جلوگیری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا و سهم بیمه ها از این هزینه ها را اعلام کرد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان تحلیلی از تأثیرات روانی و اجتماعی پاندمی کرونا در جامعه گفت: بررسی‌های سامانه خودارزیابی روانشناختی نشان می‌دهد که در طول 6 ماه اول شیوع کرونا 9 تا 11 درصد استرس، اضطراب و افسردگی شدید و متوسط گزارش شده است و اکنون این رقم به 16 درصد افزایش یافته است.

بدون شک این روزها "بحران سلامت روان"، همه گیری دیگری است که توام با اپیدمی کووید -19، جهان را گرفتار و نگرانی‌ها را در مورد خطر افزایش گرایش به خودکشی به ویژه در میان جوانان به دلیل مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع این بیماری در نقاط مختلف دنیا تشدید کرده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از واریز ما به التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت اسفند ماه 733 هزار خودروی حمل و نقل عمومی در 7 اردیبهشت ماه خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مصدومیت دو تن در پی ریزش ساختمان دو طبقه در حال بازسازی در افسریه خبر داد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از راه اندازی فاز نخست سامانه "اینوگام" با هدف ترویج پیاده روی شهروندی خبر داد.