دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

استاندار تهران با تاکید بر این که نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های ملی برعهده دانشگاه های علوم پزشکی با کمک استانداری و نیروی انتظامی قرار داده شده است، گفت: ممانعت شرکت ملی نفت از ورود بازرسی استانداری تهران برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی به قرارگاه ستاد ملی کرونا گزارش داده شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط سخت ناشی از خیز چهارم کرونا در کشور و خدمات نظام سلامت، با تاکید بر اینکه این روزها برای من و همکارانم جزو سخت‌ترین روزهاست، در عین حال گفت: ما گاهی خنجر از پشت می‌خوریم، از دست کسانی که نمی‌دانم دنبال چه هستند.

بیماری همه‌گیر کووید - 19 مانعی برای رشد جهانی منابع انرژی پایدار نبوده است و البته سال 2020 با تقاضای بی‌سابقه در این زمینه مواجه شد و 260 گیگاوات ظرفیت را اضافه کرد و آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) عنوان کرد: در حال حاضر، انرژی خورشیدی ارزان‌ترین منبع برق در تاریخ است.

زمین هیچ‌گاه سخاوت خود را دریغ نمی‌کند؛ تا پیش از شیوع کرونا مادربزرگ‌ها با سبزی‌هایی که از دل طبیعت می‌چیدند، آش و غذاهای محلی طبخ و همه را به یک ظرف آش و لبخند مهمان می‌کردند و یا اینکه از گذشته تا کنون برای همه ما پیش آمده که با یک لیوان دمنوش عطر طبیعت را سربکشیدیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ادامه شیب صعودی مراجعین سرپایی بستری و فوتی های ناشی از کرونا در تهران، در عین حال بر لزوم ادامه محدودیت ها در هفته آینده تاکید کرد.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مشکلات سلامت روان با مسدود کردن انگیزه ورزش کردن به عنوان مانعی برای فعالیت‌بدنی در میان افرادی است که می‌توانستند بیشترین بهره را از ورزش کسب کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اینکه میزان آلودگی فاضلاب بندرعباس پنج برار استاندار است، عنوان کرد: امیدواریم با دستورات استاندار و تاسیس شرکت زیرساخت خلیج فارس و همکاری بنگاه های اقتصادی شاهد اتفاقات مناسبی در زمینه تصفیه فاضلاب بندرعباس در آینده ای نزدیک باشیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاداجرایی فرمان امام از آغاز ثبت نام داوطلبان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت از امروز در شش استان خبر داد.

کلینیک درمان سرپایی بیمارانی کرونایی، بخش مراقبت ویژه 2 و اولین دستگاه سی تی اسکن پرتابل کشور در بیمارستان شهدای تجریش، روز گذشته افتتاح شد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش جزئیات ارزشیابی خردادماه دانش آموزان دبیرستانی را اعلام کر.

در مراسمی که روز چهارشنبه یکم اردیبهشت در مرکز رشد زیست فناوری انستیتوپاستور برگزار شد، از 9 کیت تشخیص آماده به تولید انبوه رونمایی و یک واحد تولید کیت‌های آزمایشگاهی نیز افتتاح شد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به موارد نادر لخته شدن خون در تزریق واکسن آسترازنکا گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده از واکسن آکسفورد - آسترازنکا در افراد بالای 30 سال منعی ندارد و برای افراد زیر 30 سال نیز واکسن جایگزین برای تزریق پیشنهاد می شود.

آژانس دارویی اروپا (EMA) اعلام کرد: تزریق واکسن کروناویروس جانسون اند جانسون با خطر احتمالی لختگی خون ارتباط دارد.

پزشکان آمریکایی در مطالعات خود ترکیبی از چند عامل را شناسایی کرده‌اند که با خطر فزآینده زوال عقل در سنین میانسالی و سالمندی مرتبط هستند.

دانشمندان کشف کردند که شستن دست‌ها در سینک ظرفشویی موجب شکل دادن به میکروارگانیسم‌هایی می‌شود که در لوله‌کشی فاضلاب سینک خانگی ساکن هستند و آنها را توسعه می‌دهند.