دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 395 بیمار کووید19 در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به جانبازان دفاع مقدس در استان قزوین از امروز 31 فروردین آغاز شده و به مدت 2 روز ادامه دارد. در این مرحله واکسن کرونا آسترازنکا به جانبازان 50 تا 70 درصد در استان تزریق می‌شود. در مرحله اول نیز به 69 نفر از جانبازان نخاعی، دو چشم نابینا، شیمیایی شدید، دو پا قطع و والدین دو شهید واکسن کرونا تزریق شده است. تعداد کل جانبازان استان قزوین 7 هزار و 268 نفر است.

پایانه حمل و نقل عمومی در ضلع جنوب میدان تجریش با هدف ساماندهی منظر شهری و اجرای طرح ساماندهی این میدان جمع آوری شد و حرکت اتوبوس ها به صورت گذری انجام می شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی، فرماندهی امنیت داخلی کشور را بر عهده دارد، گفت: تامین امنیت اخلاقی در محورهای مواصلاتی، سواحل و تفرجگاه‌ها و رعایت عفاف و حجاب در تمامی اماکن عمومی، یک مطالبه جدی و موثر در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است.

طی بخشنامه ای از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دستمزد مبنای کسرحق بیمه در سال 1400صادر و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه اصلاح چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعیین تکلیف استخدام گروه های چهارگانه معلمان حق التدریس، نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و معلمان خرید خدمتی گفت: وضعیت تمام معلمانی که تا قبل از سال 92 با ما همکاری کردند را روشن کردیم و در بهار همین امسال نهایی خواهد شد و دیگر تعهدی نسبت به گذشته نخواهیم داشت.

معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از محورهای روز جهانی زمین در سال 2021، به‌کارگیری فناوری‌های بهبود وضعیت اقلیمی است بر بازیابی زمین و لزوم استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تاکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در انتخابات شورای چهارم روستاها 4196 داوطلب، شورای پنجم 4343 داوطلب بوده و در شورای ششم نیز 5209 داوطلب برای انتخابات شورای روستاهای استان تهران ثبت نام قطعی شدند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از دولت درخواست کمک برای توسعه حمل و نقل عمومی کرد.

از سوی مرکز هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی، بخشنامه ساعات و روزهای حضور کادر اجرایی مدارس، در مناطق قرمز و نارنجی، ابلاغ شد.

با افزایش موارد ابتلا به کووید -19 در هند، محدودیت‌های کرونایی یک هفته‌ای در پایتخت این کشور اجرا خواهد شد.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه ای به وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم استفاده از شبکه بهداشتی در انجام واکسیناسیون کرونا در کشور، در عین حال درباره مباحث مطرح شده پیرامون ورود بخش خصوصی به عرصه واکسن کرونا گفت: از درگیر کردن بخش خصوصی، به شدت پرهیز شود، چه در امر خرید واکسن و چه در امر توزیع و حتی تزریق آن که متأسفانه خطر رانت‌خواری و سوء‌استفاده‌های کلان در خرید، فساد در حمل و نگهداری...

با توجه به نتایج دو آزمایش بالینی بین‌المللی، درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با انسولین تزریقی هفتگی، ایمن و موثر است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که درمان هفتگی انسولین می‌تواند جایگزینی مناسب برای تزریق روزانه انسولین برای بیماران دیابتی باشد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: سازمان های شهرداری در حالی که 100 درصد سهام آنها متعلق به شهرداری است، ترجیح می دهند به عنوان جزایر نا پیوسته عمل کنند.

معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران از انجام یک عملیات نجات در عمق 35 متری زمین خبر داد.