دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

«کتابخانه قفسه سیار»، «چای همسایگی»، «رویداد ورزش همسایگی»، «باغچه سبز ارکیده» و «آپارتمانی که من دوست دارم در آن زندگی کنم» در قالب «کمپین همسایه هم» در مناطق مختلف پایتخت اجرایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا در موج چهارم، از هموطنان عزیز کشورمان خواهشمندیم از هرگونه برگزاری مراسم افطاری در این ایام به طور جدی پرهیز کنند.

دکتر علی اکبر ولایتی از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مرکز مسیح دانشوری به منظور ارائه خدمات حداکثری به بیماران کرونایی خبر داد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اعلام کرد که سه هکتار از عرصه جنگلی روستاهای "برقرو" و "لنگریز" سنندج دچار آتش سوزی شد و به پوشش گیاهی منطقه آسیب وارد کرد.

متخصصان علوم پزشکی در آلمان با توجه به وضعیت کنونی و فشار موجود بر سیستم درمانی در اثر همه گیری کرونا نسبت به تشخیص دیرهنگام سرطان هشدار داده و روند درمان این بیماران را در خطر می‌بینند.

بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه داشته باشند که توقف صدور دفترچه های جدید درمانی به معنی حذف کامل دفترچه نیست و دفترچه هایی که هنوز برگ های آن به پایان نرسیده تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و ارائه خدمات سلامت در بستر الکترونیک معتبر هستند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به آرامش و امنیت در مرزها، گفت: امروز شاهد آرامش در مناطق مرزی کشور هستیم لذا رسالت مرزبانی در مدیریت مرزها قابل توجه است؛ اقدامات و عملیات در حوزه مرزی با تعامل مرزنشینان انجام می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش به اصلاح مسیر جذب نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ورود نیروی انسانی به آموزش‌وپرورش را اصلاح کردیم و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرکس می‌خواهد وارد آموزش‌وپرورش شود، تنها از مبادی ورودی دو «دانشگاه فرهنگیان» و «شهید رجایی» می‌تواند اقدام و پس از کسب صلاحیت‌های معلمی وارد عرصه تعلیم و تربیت شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 10 میلیارد ریال مواد غذایی قاچاق در یک انبار کالا در خیابان رجایی خبر داد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهارکرد: مرکز جرایم سایبری یوروپل (پلیس اروپا) با همکاری پلیس سایبری کشورها به دنبال مقابله با باج افزارها، کمک به قربانیان و قطع منابع درآمد باج‌گیران فضای مجازی است.

بنیاد مستضعفان در مرحله دوم و همزمان با موج چهارم شیوع کرونا، 10 بیمارستان دیگر کشور را به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز تجهیز کرد و بر همین اساس تعداد بیمارستان‌های تجهیز شده توسط بنیاد مستضعفان، به 22 بیمارستان رسید.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از توقیف5 دستگاه خودروی حامل 7 تن گوشت قرمز فاقد مجوز در بزرگراه آزادگان خبر داد.

استاندار بوشهر گفت: مدیران دستگاه های اجرایی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، ضمن اجرای دقیق دستورالعمل ها، نسبت به محدود کردن جلسات اداری هم اقدام کنند.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نتیجه رویکردهای مدیریت گذشته در اواخر دوره چهارم و درآستانه انتخابات دوره پنجم بخوبی نمایان شد، گفت: توقف پروژه های حجمی بزرگ، انباشت بدهی ها تا مرز هفتاد هزارمیلیاردتومان، ناکامی در بازسازی بافت فرسوده، کندی در توسعه حمل ونقل شهری، قلع وقمع باغات، هرج ومرج در اجرای طرح تفصیلی و آسیب به منظرشهری و نگرانی از بابت تاب...

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر تا 1.5 متر هشدار داد و نسبت به احتیاط در شنا کردن توصیه کرد.