دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از تغییر و تمدید مهلت ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی و دبیرستان البرز خبر داد.

نخست وزیر انگلیس گفت: امیدواریم قرص یا کپسولی در دسترس قرار گیرد که با استفاده از آن بتوان بیماران مبتلا به کووید -19 را در خانه درمان کرد.

انستیتو پاستور ایران برای ثبت نام داوطلبان شرکت در سومین کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک ایران و کوبا فراخوان داد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال قانون بیش از 2400 خودرو با پلاک مخدوش طی 24 ساعت گذشته در تهران خبر داد.

22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت امسال «روز جهانی زمین» است و «احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار» به‌عنوان شعار امسال انتخاب شد. مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، می‌گوید: عوارض و پیامدهای مسائل زیست‌محیطی با قدرت و سرعت بالایی نمایان نمی‌شوند اما مسائلی جدی هستند که می‌تواند بقای انسان و سایر موجودات زنده را در کره زمین تهدید کنند.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خصوص عوارض واکسن استرازنکا گفت: وقتی در هر 100 فرد مبتلا به کرونا احتمال مرگ دو نفر وجود دارد و از طرف دیگر از 250 هزار نفر دریافت کننده واکسن استرازنکا احتمال لخته شدن خون در یک نفر وجود دارد بین این دو باید انتخاب کرد بنابراین در بخشی از اروپا با وجودی که این عارضه را می‌دانند تزریق این واکسن در حال انجام است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش پراکنده در برخی مناطق کشور گفت: طی دو روز آینده در برخی استان‌های کشور دمای هوا بین 9 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

پرطرفدارترین و بیشترین فراوانی اسم دختر و پسر در سال 99 اعلام شد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (1 اردیبهشست) در محدوده قابل قبول قرار دارد اما عدم وزش باد موثر همراه با افزایش ترافیک باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 143 میلیون و 564 هزار و 941 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 57 هزار و 792 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز فرآیند نصب برچسب‌های افزایش نرخ و کرایه‌های جدید سال 1400 داخل تاکسی‌ها ازامروز (اول اردیبهشت ماه) خبرداد و گفت: کرایه دریافتی از مسافران براساس مصوبات ابلاغی حداکثر تا 35 درصد افزایش و متناسب با نرخ مندرج در برچسب کرایه دریافت خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف 656 میلیارد ریال انواع کالاهای اساسی و ضروری احتکار شده و دستگیری 95 متهم در اجرای اولین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اعلام کرد که 3 متخلف مریوانی در مجموع به کاشت 10 هزار و 500 اصله نهال جنگلی و حدود 89 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

با مصرف پنج گروه ماده غذایی، می‌توان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داد. این پنج گروه شامل سبزیجات، غلات، حبوبات، خشکبار و دانه‌ها و همچنین میوه‌های سرشار از فیبر هستند. در این اینفوگرافیک به تاثیرات این خوراکی‌ها بر سلامت روده اشاره شده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت خواهد بود، گفت: افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای تشکیل پرونده خود اقدام کنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر ثبت اطلاعات واکسن‌هایی که وارد کشور شده و تزریق می‌شوند در قسمتی به نام "داشبورد" در سامانه تی‌تک، گفت: حدود 200 میلیون واکسن فیک و تقلبی در دنیا تولید شده و دارد فروخته می‌شود؛ در ایران هم متاسفانه به اسم واکسن کرونا ارقام بسیار بالایی از مردم طلب می‌کنند، توصیه ما این است که مردم فقط از مسیری واکسن را دریافت کنند که وزارت...