دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس سازمان غذا و دارو در خصوص شایعه وجود محموله قاچاق فایزر گفت: زنجیره سرد واکسن فایزر، دمای منفی شصت تا هفتاد درجه سانتیگراد است و به این دلیل، امکان جابجایی آن بین کشورها وجود ندارد. با فرض محال، اگر واکسن کنونی، فایزر باشد، در جابجایی قطعا اثربخشی خود را از دست داده است.

مهلت ثبت نام آزمون ورودی مدارس سمپاد تمدید شد.

مقامات هند از فوت 22 بیمار به دلیل کمبود اکسیژن در یکی از بیمارستانهای این کشور خبر دادند.

نتایج یک بررسی چاپ شده در نشریه دیلی میل نشان می دهد: زونا می تواند یکی از عوارض جانبی نادر ناشی از تزریق واکسن کرونای فایزر باشد.

مراسم رونمایی از 9 کیت تشخیص آماده به تولید انبوه، چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه، با حضور مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مرکز رشد زیست فناوری انستیتو پاستور کرج برگزار و همچنین در این مراسم یک واحد تولید کیت‌های آزمایشگاهی نیز افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از نصب 514 تابلوی جدید راهنما و هشدار دهنده در مجموعه فرهنگی گردشگری شهدای خلیج فارس خبر داد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به ساخت نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی کرونا در موسسه رازی گفت: دز استنشاقی واکسن رازی کووپارس موجب به حداقل رساندن زنجیره انتقال ویروس شده و دستگاه تنفسی فوقانی را همزمان با قسمت تحتانی آن ایمن می کند.

با توجه به ماهیت شغلی پاکبانان و نیروهای حمل زباله و مواجهه آنان با زباله‌ها و پسماندهای عفونی و گروه‌های پرخطر، برای پیشگیری از ابتلای این قشر زحمتکش به ویروس کووید 19، تزریق واکسن کرونا برای این گروه‌ها از امروز چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه، در سه منطقه اصفهان آغاز شده است. در این مرحله بیش از سه هزار دز واکسن به پاکبانان شهر و نیروهای عملیاتی شهرداری اصفهان که در گروه‌های پرخطر قرار دارند...

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری راننده یک دستگاه سواری پراید که قصد داشت در پوشش مسافربر دختری جوان را مورد تعرض و آزار قراردهد، خبر داد.

به منظور افزایش شفافیت قراردادهای پروژه‌های مترویی سراسر کشور و همچنین کاهش اختلاف نظر کارفرمایان و پیمانکاران در طول زمان اجرای طرح های عمرانی شرکت های قطار شهری، از چندی پیش تلاش برای تهیه فهرست بهای خاص عملیات ساختمانی این قبیل پروژه‌ها با مسئولیت شرکت متروی تهران آغاز شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: 650 هزار کودک در آفریقا واکسن مالاریا را دریافت کرده اند.

فرمانده ناجا با صدور پیامی ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سبزپوشان نیروی انتظامی در سالی که به نام "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" نامگذاری شده است بیش از هر زمان دیگری در راستای تحقق رسالت و اهداف مدنظر و حفظ استقلال، عزت و آزادی میهن اسلامی در برابر توطئه های بیگانگان همگام و همراه برادران خود در سپاه پاسداران خواهند بود.

شهردار منطقه2 از اجرای طرح بهسازی محیطی محله فرحزاد خبردادو گفت: این طرح با هدف ارتقای کیفیت محیطی عرصه همگانی محله اجرا می شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی 24 ساعت گذشته 24886 تن مبتلای کرونا در کشور شناسایی شدند که از این میان 3هزار و 585 تن در مراکز درمانی بستری شدند.

ثبت نام از داوطلبان برای شرکت در فاز سوم مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام از امروز آغاز شد.

نماینده وزیر بهداشت گفت: با توجه به حجم بیمار موجود در مراکز درمانی استان مرکزی، خلوص اکسیژن بالای سر بیمار کم شده و نیاز است هرچه سریعتر مخزن 20 تنی اکسیژن در اختیار استان قرار گیرد که پیگیری جهت این مهم سریعا انجام می شود.