دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره روند پرداخت وام ازدواج در سال جاری گفت: با توجه به تمام نشدن پرونده‌های وام ازدواج سال گذشته، همچنان وام‌های 50 میلیون تومانی در حال پرداخت و ثبت نام متقاضیان وام ازدواج امسال نیز از پنجم فروردین ماه آغاز شده است.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش 42.5 درصدی تعرفه‌های خدمات سرپایی و اقامتی درمان اعتیاد در بخش خصوصی و همچنین افزایش 28.5 درصدی تعرفه‌های این خدمات در بخش دولتی در سال 1400 خبر داد و گفت: توقع ما به طور ویژه از مراکز درمان اعتیاد به ویژه بخش خصوصی این است که روی افزایش کیفیت خدمات کار کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تختهای بیمارستانی کرونایی در خیز چهارم بیماری در کشور، گفت: طبق پروتکل جدیدی که ابلاغ شده، بیمارانی که در ابتدای بیماری قرار دارند و در مرحله اولیه هستند، به اورژانس بیمارستان یا در کلینیک‌های تنفسی آمده، در آنجا پزشک متخصص بیمار را ویزیت می‌کند، دارو برایشان تجویز می‌شود. بر این اساس بیمار روزانه مراجعه...

تداوم همه گیری کروناویروس در کنار شروع آلرژی های فصلی ممکن است موجب سردرگمی در تشخیص علائم این دو بیماری شود.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری دوره های آموزشی تابستانی برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه گفت: دانش آموزانی که در امتحانات خرداد ماه در یک یا چند درس نمره حد نصاب را نگیرند و لازم باشد که در شهریور ماه امتحان دهند دوره‌ای تحت عنوان دوره تابستانی خواهند داشت. پس از امتحانات خرداد ماه با بخشنامه ای که از سوی معاونت آموزش متوسطه ارسال خواهیم کرد تکلیف...

وزیر راه و شهرسازی گفت: منطقه آزاد چابهار یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور خواهد شد و زیرساخت‌های آن در حال توسعه است.

فرمانده انتظامی ارومیه از وقوع تیراندازی در یکی از خیابانهای ارومیه خبر داد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی بیماری در استان، گفت: در انتظار برای رسیدن به یک کفه هستیم تا آن وقت بتوانیم منتظر باشیم بین 5 تا 7 روز بعد امواج سهمگین بیماری کاهش یابد، بنابراین پیش بینی می‌کنم تا پایان هفته آینده همین الگو را در تهران شاهد باشیم‌.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با ورود به شهرستان چابهار از طرح 1000 واحدی مسکن روستای مرادآباد این شهرستان بازدید کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پایانه مرزی پیشین در جنوب سیستان و بلوچستان باعث رونق ترانزیت و آسان شدن ترددهای مرزی بین ایران و پاکستان می‌شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به جنوب سیستان و بلوچستان از شهر جدید تیس چابهار بازدید کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: از قوه قضائیه انتظار می‌رود با سرعت و قاطعیت به جنایت کسی که نام پدر را یدک می‌کشد، رسیدگی کند.

استاندار مرکزی گفت: امروز استان مرکزی در شمار مبتلایان کرونا در قیاس با یک سال اخیر رکورد زد و عملا تخت اضافی برای بستری بیماران کرونایی در استان وجود ندارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: 8400 زن طی چهار سال دولت دوازدهم وارد عرصه مدیریت شدند و شاخص حضور زنان در عرصه مدیریت از پنج درصد به 26 درصد در دولت دوازدهم رسیده است.

حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه تعداد دیگری از اعضای این کمیسیون، سه‌شنبه 31 فروردین، از خط تولید کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی شرکت نویان نگین پارسیان بازدید کردند.

رییس سازمان جتگل‌ها خشکسالی را موجب طغیان آفات و بیماری در جنگل‌ها دانست.