دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

کرونا خیلی وقت است که آمده و حالا که بیش از یکسال از شیوع این بیماری می گذرد، شواهد نشان می دهد که در محموع، در مواجهه با این ویروس نه تنها پیشرفتی نداشته ایم، بلکه می توان گفت حتی شکست هم خورده ایم و دلیل این مدعا تخت هایی هستند که در راهروهای بیمارستان ها بیماران را پذیش می کنند یا...

از آنجایی که رعایت اصول صحیح تغذیه ای تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به خصوص بیماری کووید 19 دارد، تغذیه صحیح، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به کووید در روزه داری را کاهش می دهد.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: فرصت جهانیان برای مقابله با بحران تغییرات اقلیمی رو به پایان است.

در پانزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ظرفیت‌های قانون بودجه سال 1400 در حوزه سلامت تبیین شد.

یک عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به پیک چهارم کرونا ویروس در کشور خواستار تعطیلی و اعمال محدودیت‌های جدی شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در مناطق تحت مدیریت این شهرستان خبر داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بازدید سرزده ای که از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران داشت دستور داد که دستگاه های سنجش آلودگی هوای پایتخت با کمک معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داخلی سازی شود.

کشورهای چین و هند از نظر جمعیت، بزرگترین کشورهای جهان هستند و جمعیت هر دو کشور اکنون بیش از یک میلیارد نفر است. ایالات‌متحده با جمعیتی کمتر از 325 میلیون نفر در مکان سوم قرار دارد و کشورهای بریک (BRIC) که شامل برزیل، روسیه، هند و چین هستند به عنوان چهار اقتصاد بزرگ در حال ظهور و برجسته قرن 21 در نظر گرفته می‌شوند و همگی در گروه 10 کشور پرجمعیت جهان قرار دارند و این نشان می‌دهد که اندازه...

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران درباره واردات واکسن توسط این مجموعه گفت: هزینه واکسن، نظارت بر واردات واکسن و برندهایی که مورد تایید وزارت بهداشت است، شفاف‌سازی شود.

رئیس کمیته امداد از توزیع یک میلیون وعده غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند در 6 روز نخست ماه مبارک رمضان خبر داد.

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از برگزاری یک وبینار آموزشی برای شرکت‌های سازنده قطعات و سایر علاقه‌مندان جهت آشنایی با مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان در 18 اردیبهشت ماه خبر داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تذکری به شهردار تهران گفت: شهردار تهران نمی‌تواند و نباید مخل جریان آزاد اطلاعات شود و اگر کاستی، قصور و تقصیری در تحقق اداره مردم در اجرا بوده است، توضیح دهند نه اینکه در رساندن صدای نمایندگان مردم به مردم اخلال ایجاد کنند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: موارد جدید ابتلا به بیماری کووید -19 در جهان برای هشتمین هفته متوالی روند افزایشی داشته است.

تا پایان سال 1398، در مجموع 6 میلیون و 421 هزار و 196 قبض از قبوض شهری پرداخت نشده؛ اما بررسی اعداد و ارقام درآمدهای حاصل از درآمدهای پایدار نشان از آن دارد که تهرانی‌ها در پرداخت عوارض پسماند مسکونی خوش حساب‌تر هستند.

مرکز لرزه نگاری اروپا - مدیترانه از وقوع زلزله ای به بزرگی 6 ریشتر در غرب اندونزی خبر داد.

وزارت کشور در قالب فیلم هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.