دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به نقش عامل انسانی در شکستن درخت 2700 ساله البرز، گفت: به دنبال ثبت این درخت در فهرست آثار طبیعی ملی با مصوبه شورای عالی محیط زیست هستیم تا بتوانیم اقدامات حفاظتی لازم را برای نگهداری از آن انجام دهیم.

نظر به کاهش چشمگیر نزولات جوی طی سال 99 و ابتدای سال جاری و احتمال بروز آتش سوزی‌های عمدی و غیر عمدی در سطح مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، دستور العمل پیشگیری و اطفای حریق به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها ابلاغ شد.

یک عضو شورای شهر تهران در مورد ادغام اداره کل ایثارگران شهرداری تهران تذکر داد و گفت: اداره کل ایثارگران تنها مرجع ایثارگران شاغل در شهرداری تهران برای پیگیری امورشان است.

رئیس انجمن تغذیه استان قزوین گفت: در ماه رمضان وعده غذایی سحر، افطار و افطار تا سحر را داریم که با توجه به جنس، سن و فیزیولوژیک فرد توصیه‌های غذایی مختلفی وجود دارد اما توصیه‌هایی کلی در این خصوص وجود دارد که می‌توان به آن توجه کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران و وزش باد در برخی مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بر لزوم بهره گیری از اعضای شورای کارآمد در آموزش شوراهای اسلامی شهر و روستاها تاکید کرد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (31 فروردین ماه) در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق طی روز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: روش مناسب برای مدیریت پسماندها و روش مناسب برای پاک نگهداشتن زمین این است که همه ما از خود شروع کنیم و سعی کنیم زباله کمتری تولید کنیم و سعی کنیم بخشی از زباله‌هایی را که می‌توان تفکیک کرد، داخل یک نایلون معمولی به صورت جداگانه در کنار سطل زباله بگذاریم.

در طول تاریخ میدان مغناطیسی زمین، قطب‌ها را معکوس کرده و قطب جنوب به قطب شمال و قطب شمال به قطب جنوب تغییر یافته است اما دانشمندان علت این تغییر را نمی‌دانند.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 142 میلیون و 714 هزار و 735 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 43 هزار و 223 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از اعمال موقتی ممنوعیت تردد در محور هزار خبر داد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا درباره نگهداری مقادیر غیرمتعارف وجوه نقد و اشیای گرانقیمت در برخی منازل هشدار داد و از هموطنان خواست از خالی گذاشتن محل سکونت خود بدون رعایت اصول ایمنی خودداری کنند.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اسامی اعضای تیم‌های ملی المپیادهای علمی برای شرکت در رقابت‌های جهانی 2021 را اعلام کرد.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از غربالگری کرونایی 9هزار و 367 مسافر ورودی به کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد پلیس با موتورهای سنگین فاقد پلاک و مجوز خبر داد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 31 اردیبهشت پایان زمان آموزش در دوره ابتدایی است گفت: با توجه به اینکه در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی توصیفی است معلمان فرصت دارند تا 10 خرداد نتایج ارزشیابی دانش آموزان را ثبت کنند.