دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت راه های کشور را در اولین روز هفته اعلام کرد.

دکتری تخصصی ایمنی شناسی پزشکی گفت: برای دفاع در مقابل کرونا ویروس‌ها و بسیاری از عفونت‌های دیگر یک زمان طلایی داریم که طبق گزارشات پاسخ‌های ایمنی در طی 96 ساعت باید عملکرد پاکسازی خود را انجام دهند، در غیر اینصورت ممکن است فعالیت‌های غیراختصاصی پاسخ ایمنی منجر به تولید افسارگسیخته سایتوکائین‌های التهابی و تخریب وسیع سلول‌های میزبان شود و آسیب‌زایی را ساعت به ساعت بیشتر کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که برای ورود به اماکن انتظامی همراه داشتن کارت ملی الزامی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه هیچ داروی گیاهی تاکنون وارد پروتکل درمانی کرونا نشده است، از مردم استان درخواست کرد از خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در زمینه پیشگیری و درمان کرونا به شدت خودداری کنید.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه کودکان ناقلین سالم هستند و اگر کودکی در مهدکودک مبتلا به ویروس کرونا شود ممکن است آن را گسترش دهد، اعلام کرد که بهزیستی با مهدهای کودکی که برخلاف مصوبات محدودیت‌های کرونایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، برخورد سلبی می‌کند.

امروز 5 دسامبر روز جهانی حفاظت از خاک است. خاکی که گفته می‌شود مهمترین عنصر حیاتی زندگی انسان و ضامن ادامه حیات اوست اما آنچنان که باید به آن اهمیت داده نمی‌شود. در این راستا مدیرکل دفترحفاظت آب و خاک سازمان محیط‌زیست ضمن اشاره به قانون خاک که طی سال گذشته ابلاغ شد می‌گوید: بر اساس این قانون، دستورالعمل استفاده از سموم و کودهای کشاورزی برای جلوگیری از آلودگی خاک درحال اصلاح است و از...

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعالیت مدرسه مجازی «شعر و داستان» بر بستر شبکه شاد خبر داد و گفت: همه دانش‌آموزان می‌توانند از این طریق با شاعران و داستان نویسان خوب کشور در ارتباط بوده و آثارشان را جهت بررسی ارسال کنند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر در اطلاعیه ای از تصمیم گیری شورای مدرسه درباره شیوه آموزش در هفته آینده خبر داد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور درباره توجه به مسائل زنان و خانواده در لایحه بودجه 1400 گفت: مطابق با تبصره 16 بند "1" لایحه بودجه 1400، «اولویت وام‌های اشتغال سازمان بهزیستی با زنان سرپرست خانوار است». همچنین در همین تبصره بند "ج" آن قید شده است که «وام قرض الحسنه دیه زندانیان نیازمند، برای زنان زندانی و زندانیان بدهکار مهریه، اولویت دارد».

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن توضیح درباره چرایی کم بودن ابتلا به کرونا در میان مبتلایان HIV، گفت: اگر واکسن ساخته شده برای کرونا موثر باشد، می‌توان به ساخت واکسن HIV و هپاتیت C هم امیدوار شد.

عضو کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا با اشاره به اینکه ویروس کرونا چندان جهش‌زایی خاصی ندارد، گفت: یکی از نگرانی‌هایی که جامعه جهانی در حال حاضر با آن روبرو است این موضوع است که در صورت آلوده شدن حیوانات با ویروس عامل کووید -19 و بر اثر جهش هایی که در بدن این حیوانات اتفاق می افتد، ویروس های با شدت و بیماری زایی بیشتر تولید شود.

سبک غلط زندگی و عادت‌های اشتباه، شایعترین دلایل همه‌گیری چاقی هستند که در سطح جهانی رو به افزایش است و قطعا می‌تواند زمینه‌ساز شماری از بیماری‌ها به ویژه امراض قابل پیشگیری باشد.

معاون پشتبانی بنیاد مسکن کشور، با اشاره به روند احداث زورخانه امام علی (ع) رشت، گفت: پروژه مذکور تاکنون از لحاظ فنی و اجرایی به خوبی پیش رفته و در زمره پروژه‌های مناسب حوزه ورزش باستانی در کشور به شمار میآید.

کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت روز جهانی یوزپلنگ پیامی صادر کرد.

قیمت میوه در قم در روزهای اخیر سر به فلک گذاشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از نزدیک پیگیر وضعیت درمانی آیت الله مصباح یزدی قرار گرفت.