دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از ساخت کلیپ های آموزشی برای معلولین و جانبازان در زمان شیوع ویروس کرونا طی 9 ماه گذشته خبر داد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران روند فعالیت هفته آینده ادارات و نیروهای اداری مدارس شهر تهران را اعلام کرد.

شرکت تولید داروی «مدرنا» آزمایش واکسن کرونا را روی کودکان 12 تا 18ساله آغاز کرده است.

وقوع انفجاری در نزدیکی بندر "بریستول" در انگلیس دست‌کم چهار کشته برجای گذاشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به وضعیت نارنجی در اکثر نقاط استان تهران از دورکاری 50 درصدی کارمندان دستگاه های اجرایی از شنبه 15 آذرماه خبر داد.

محدودیت‌هایی کرونایی در آلمان که شامل ممنوعیت‌های شدید تماس و تعطیلی مراکز فرهنگی و ورزشی می‌شود، تمدید شد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت درحال‌حاضر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد همچنین این برای چهارمین روز پیاپی است که کیفیت هوا در تهران نامطلوب گزارش می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: سامانه بارشی فعال در کشور طی روز سه‌شنبه از مرزهای شرقی خارج می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو در ابلاغیه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید کرد: تخصیص هر گونه سهمیه داروهای خاص و کمیاب برای داروخانه های متعلق به مدیران ممنوع است.

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به 65 میلیون و 536 هزار و 642 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 511 هزار و 927 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان، درباره برخی از مشکلات و مسائلی که معلولان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند توضیحاتی ارائه داد.

رییس دانشکاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شباهت وضعیت بهداشتی و درمانی کشورهای فارسی زبان بر ضرورت گسترش تعامل و همکاری‌های علمی بین این کشورها برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه تاکید کرد.

یک روانشناس با بیان اینکه کودکان با نیازهای ویژه معلول خودپنداره پایین‌تری نسبت به سایر افراد دارند و از این رو در معرض مشکلات هیجانی اجتماعی زیادی هستند، گفت: آدلر روانشناس مهم‌ترین نیاز هر انسانی را عزت نفس می‌داند و معتقد است اگر والدین عزت نفس کودکان دارای معلولیت را افزایش دهند در نهایت حقارت و خود کم بینی را در آن‌ها کاهش داده‌اند. همچنین عزت نفس مناسب، سازگاری اجتماعی و عاطفی...

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بازگشت بوی نامطبوع به تهران، گفت: احتمالا باز هم در روزهای آتی بوی نامطبوع تکرار خواهد شد مگر آنکه باران و برف به داد برسد.

تعدادی از نجات یافتگان اسیدپاشی اقدام به تشکیل گروهی تئاتری کرده‌اند و امیدوارند با اقدامات خود بتوانند نگاه جامعه پیرامون افرادی مانند خود و نیز معلولان را تغییر دهند.

مدیرعامل مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران یکی از مطالبات اصلی معلولان را اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه در شرایط فعلی، مراکز توانبخشی تعداد زیادی از معلولان را تحت پوشش دارند و خدمات توانبخشی و تخصصی را به معلولان ارائه می‌دهند باید حمایت‌ها و پشتیبانی کاملی از سوی مسئولان صورت گیرد.