دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که واکسن کرونای تولیدی شرکت مدرنا که اخیر اعلام شد 94 درصد کارایی دارد، باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن انسان پادتن‌های قوی تولید کند که دست‌کم برای سه ماه دوام می‌آورند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: بنا بر اعلام مدیریت باغ وحش پارک ارم، ماده ببر این باغ وحش صبح امروز جمعه 14 آذرماه تلف شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی با تبریک روز جهانی داوطلب ابراز امیدواری که با گسترش هر چه بیشتر فرهنگ مشارکت، مسئولیت پذیری اجتماعی و نوع‌دوستی، شاهد گسترش روح نشاط و امید در جامعه باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: گزارشی از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در دیگر زیستگاه های آبی استان مرکزی دریافت نشده است

استاندار مرکزی از جمع آوری 1100 لاشه پرنده مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از تالاب میقان اراک خبر داد.

رئیس جمهوری آرژانتین اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی واکسن روسی ویروس کرونا به کشورش تحویل داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در پیامی شهادت " محمدرضا کریمی نسب" مسئول اتاق عمل بیمارستان تامین اجتماعی سقز، چهارمین شهید مدافع سلامت کردستان را به عموم مردم و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

براساس لایحه بودجه سال 1400، اعتبارات سازمان جنگل‌ها در بخش تثبیت شن‌های روان و مقابله با بیابان‌زایی در کشور حدود پنج برابر بیشتر شده است.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از مصوبه مجلس در راستای کاهش اختیارات شوراها در تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده که پیشنهادی از سوی دولت بوده، انتقاد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش ظرف چند روز آینده دو میلیون دوز واکسن کرونا آماده خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ورزش و فعالیت بدنی، گفت: فعالیت بدنی علاوه بر جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر، در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری‌های عفونی نقش مهمی دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مصدوم شدن 30 تن درپی تصادف میان وانت نیسان و پنج دستگاه مینی بوس خبر داد.

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) سال 2020 میلادی را یکی‌دیگر از گرم‌ترین سال‌های زمین از زمان ثبت دمای هوا ارزیابی کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت از فوت 347 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با این حساب مجموع جانباختگان کرونا در کشورمان به 49695 نفر رسید.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران در برخی محورهای چهار استان کشور خبر داد.

در پی افزایش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران، مسئولان ستاد ملی کرونا اجرای طرح محدودیت‌های دو هفته‌ای در سراسر کشور را تصویب کردند. اکنون پس از گذشت 14 روز از تعطیلی برخی از مشاغل، فوتی‌های ناشی از کرونا روند کاهشی به خود گرفته است. از روز شنبه 15 آذرماه فعالیت مشاغل گروه‌های 1 و 2 در شهرهای وضعیت نارنجی مجاز است.