دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بوجه سال 1400 که تقدیم مجلس شورای اسلامی شد در قالب 25 ردیف از (ردیف 127500 تا 128000) معادل 111 هزار و 106 میلیارد تومان است که اعتبارات هزینه‌ای آن معادل 105 هزار و 997 میلیارد تومان و اعتبارات سرمایه‌ای 5 هزار و 108 میلیارد تومان لحاظ شده است.

در راستای ایجاد سازمان تامین اجتماعی دیجیتال و بر اساس طرح 3070 که از نوزدهم آبان ماه کلید خورده قرار است تا بهمن ماه، دوشنبه هرهفته تعدادی از خدمات پرمراجعه این سازمان، بدون نیاز به مراجعه حضوری در دسترس قرار بگیرد. با اجرای این برنامه و غیرحضوری شدن 30 خدمت، 70 میلیون از 96 میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاسته خواهد شد و به این ترتیب 70 درصد خدمات این سازمان غیرحضوری می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به معضل فاضلاب شهرستان پردیس گفت: بخشی از فاضلاب انسانی این شهرستان وارد رودخانه جاجرود و حوضه آبریز سد ماملو می‌شود که تامین کننده بخش عمده‌ای از آب شیرین کلانشهر تهران است البته اقداماتی برای رفع این مشکل در حال انجام است.

رئیس اداره ایدز و کنترل بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمام مراحل اخذ تست اچ آی وی در نهایت محرمانگی صورت می‌گیرد، در عین حال بر اهمیت شناسایی به موقع بیماران تاکید کرد و گفت: با تشخیص زودهنگام بیماری و شروع درمان، نه تنها فرد عمر طبیعی خواهد داشت، بلکه قابلیت انتقال بیماری به دیگران نیز نزدیک به صفر می‌شود.

دیده شدن کارهایش بیشتر از خودش برایش اهمیت دارد. می‌گوید سنت گرافیتی این است و من هم ذات را بر ظاهر ترجیح می‌دهم. انتظار خاصی از گرافیتی و مردمی که کارهایش را هر از گاهی روی دیوارها می‌بینند، ندارد. روی دیوارها نقاشی می‌کشد تا از میان هر 10 نفری که رد می‌شوند، حداقل نظر یکی را جلب کند و همین برایش کافی است.

استاندار لرستان گفت: علیرغم تبدیل وضعیت شهرهای قرمز استان به نارنجی، این شرایط پایدار نیست و هر لحظه احتمال تغییر آن می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بروجرد ظرفیت ایجاد دانشکده علوم پزشکی را دارد.

مدیرعامل جامعه معلولان ایران با بیان این که در حوزه معلولان تولید دانش ضعیف است، گفت: منابع و رفرنس‌هایی که در ایران وجود دارد بسیار محدود است. هنوز مطالعات عمیق و دقیق جامعه‌شناسی، تاریخ و حقوق و روانشناسی و فلسفه را در مورد معلولان ایران و جهان نداریم.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه ای جزئیات محدودیت های کرونایی که از شنبه هفته آینده در کشور اعمال می شود را اعلام کرد.

این حادثه ظهر امروز 13 آذر اتفاق افتاد که خسارت جانی نداشته است. در این حادثه 12 خودرو خسارت دید. رئیس آرامستان شهرستان سنندج، با اشاره به اینکه قدمت بیش از 50 سال دیوار بهشت محمدی موجب تخریب آن شده است، بیان کرد: تعویض خیابان بهشت محمدی نیز موجب سست بودن درب آرمستان و خالی شدن دیوارهای آن شده است.

در پی افزایش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران، مسئولان ستاد ملی کرونا اجرای طرح محدودیت‌های دو هفته‌ای در سراسر کشور را تصویب کردند. اکنون پس از گذشت 13 روز از تعطیلی برخی از مشاغل، فوتی‌های ناشی از کرونا روند کاهشی به خود گرفته است. از روز شنبه 15 آذرماه فعالیت مشاغل گروه‌های 1 و 2 در شهرهای وضعیت نارنجی مجاز است.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی رنگ از بارش باران، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت در 9 استان کشور خبر داده و تاکید کرده است که در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف خواهیم داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت 5 دسامبر؛ روز جهانی داوطلب، با اشاره به همه گیری بیماری کووید 19 تصریح کرد: عدالت در سلامت بهترین گزینه استراتژیک در مقابل بیماری هاست.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 117 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به صدور و تمدید کارتهای بانکی اتباع خارجی دارای کارت اقامت معتبر، اعلام کرد: اتباع خارجی دارای مدارک معتبر می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها از خدمات مربوطه بهره مند گردند.

به پاس خدمات و تلاش های شبانه روزی مرزداران غیور در پاسداری و حراست از مرزهای مقدس ایران اسلامی، لوح و نشان خادمی شهدا به فرمانده مرزبانی ناجا اهداء شد.