دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

استاندار قم خبر خوشی برای مشاغل آسیب دیده در ایام کرونا داشت و گفت: برای مشاغلی که در این شرایط آسیب دیدند و مراکز ورزشی تسهیلاتی در نظر گرفته شده که جزئیات آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

نوزادی که فوت شده در بیمارستان ایلام به خانواده داغدارش داده شد اما زنده از غسالخانه آبدانان پس گرفته شد؛ ماجرایی که سر و صدای زیادی درفضای مجازی و رسانه ها به پا کرد؛ از یک سو مسئولان بیمارستان بودند که می گفتند تمام تلاششان را برای نجات "آدین" 50 روزه انجام داده اند اما بی نتیجه بوده است و از سوی دیگر گروهی دیگر بودند که از صدور گواهی دفن این نوزاد قبل انکه از مرگ نوزاد مطمئن شوند،...

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نهضت خدمت رسانی با نگاه و تلاش جهادی فراموش نشود و تمام فکر و فرهنگ و اشتیاقمان این باشد که به مردم خدمت کنیم و با برنامه ریزی صحیح برای برطرف کردن مشکلات مردم با همت جهادی تلاش کنیم.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: از یکسال پیش مسیرHD سازی تلویزیون دیجیتال در کشور آغاز شد و در تاریخ 09/09/99 پخش دیجیتال همه شبکه ها در اقصی نقاط کشور تکمیل شد و مناطق تحت پوشش دیجیتال در راستای برقراری عدالت رسانه ای و آغاز پخش HD دوازده شبکه سراسری شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس، با اشاره به برنامه ششم توسعه برای دسترسی مردم روستاهای بالای بیست خانوار به اینترنت، گفت: امروزه با توجه به شرایط موجود نیاز بیش از پیش به اینترنت و دسترسی به ارتباطات دیجیتال احساس می شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا از پیشگامی کشور در حوزه تولید ماسک، ونتیلاتور و سایر تجهیزات مورد نیاز وزارت بهداشت در امر مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: امروز به لطف خداوند و تلاش کارگران و واحدهای تولیدکننده از کمیت عبور کرده‌ایم و در مرحله کیفیت قرار داریم.

اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی و شاخه‌های ریاضی و فیزیک فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در مورد نگرانی از آینده تربیت معلم در کشور بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند.

عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه کردستان گفت: روند سالخوردگی جمعیتی در کشور ایران به سرعت در حال افزایش است و باید به این نکته توجه کرد که فرآیند سالخوردگی جمعیتی یک روند طبیعی و اجتناب ناپذیر در همه دنیا است.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه بیماری کرونا کماکان در تهران شرایط نامطلوبی دارد، نسبت به پدیده بازگشت و رجعت بیماری در حالیکه بیماری در حال افول است، هشدار داد.

استاندار تهران گفت: از سه میلیون موتورسیکلت مشمول دریافت معاینه فنی در تهران تنها 33 دستگاه معاینه فنی دریافت کردند.

معاون هنری می‌گوید که آموزش مناسب هنر، می‌تواند کودکان و نوجوانان را از مدارس با هنر و آثار هنری حرفه‌ای و مبتنی بر فرهنگ و اندیشه آشنا کند، سلیقه هنری آنان را پرورش دهد و به تشخیص سره از ناسره در هنر کمک کند.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه بدون داشتن خاک سالم، حیات و زندگی روی زمین امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: 95 درصد غذای انسان از زمین حاصل می‌شود بنابراین برنامه‌ریزی برای برخورداری از خاکی سالم و تولید کننده لازمه بقای انسان است.

شاخص‌های AQI در پرتال اداره کل حفاظت محیط زیست نشان می‌دهد پایداری جوی، کیفیت هوای امروز شنبه 15 آذر ماه در همدان ناسالم است. کیفیت هوای همدان ناشی از حاکمیت جو پایدار و انباشت آلاینده‌ها بوده است.

پس از گذشت 10 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، آرامستان بهشت معصومه (س) قم که در روزهای ابتدایی با حجم گسترده فوتی‌های کرونایی مواجه بود و تعداد زیادی از اموات در سالن تغسیل و گاه روی زمین قرار گرفته بود، حالا با وضعیت عادی روبروست و با کاهش فوتی‌های کرونایی، شرایط عادی خود را سپری می‌کند. برخی رسانه‌ها تصاویر چند ماه قبل این آرامستان را در گزارش تازه خود به نمایش گذاشته بودند.

فراخوان نخستین مسابقه عکس «برگ‌ریزان تهران» منتشر شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که مبلغ 480 هزار تومان بر روی کارت بانکی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن 18 سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند، شارژ شد.