یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش حقوق سربازان برابر بودجه 1400 خبر داد.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی کشور بسیار کمتر از میانگین جهانی است، گفت: از نظر ما، ابتلای حتی یک دانش آموز هم به اعتیاد زیاد است.

شهردار لس آنجلس در پی افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کووید19، با صدور دستوری اضطراری از ساکنان این شهر درخواست کرده تا در خانه ها بمانند.

مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهردار تهران از ارایه سرویس جدیدی در اپلیکیشن «تهران من» خبر داد که امکانی را برای ناشنوایان ایجاد می‌کند تا از طریق آن بتوانند در صورت وقوع حادثه، بدون نیاز به تماس تلفنی و تنها از طریق اپلیکیشن از آتش‌نشانی درخواست کمک کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همراهی آحاد جامعه را برای پیشگیری از جرم ضروری و اجتناب ناپذیر خواند و گفت: قوانین و مقررات لازم در این خصوص باید تقویت و تکلیف آور شود و مشارکت و مسئولیت پذیری در این حوزه بایستی به عنوان وظیفه همگانی و اجتماعی تلقی گردد.

کتاب «چرا پزشک شدم» نوشته محمدرضا عاطفی با موضوع خاطره‌ها و خطرهایی که در راه پزشک شدن خود داشته است منتشر شد.

اخیرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره چگونگی روند ادامه سال تحصیلی جاری از 15آذرماه منتشر شده که مستند نیست و وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از تولید ماسک استاندارد توسط واحدهای صنفی و صنعتی استان به قیمت 700 تومان خبر داد.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 93 تن انواع موادمخدر در مرزهای کشور کشف شده که نسبت به سال گذشته با افزایش 56 درصدی روبه‌رو بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشف 93 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون توسط مرزبانان، گفت: حدود 90 درصد از کشفیات توسط همرزمانم در مرزبانی استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مدیر موسسه علمی فرهنگی خاتم گفت: اولین همایش ملی زنان و حیات اجتماعی توسط دپارتمان زن و خانواده مجموعه ICKI برگزار می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: فعالیت مشاغل 1 و 2 از شنبه در استان آزاد خواهد بود.

محدودیت های دوهفته ای کرونا، شنبه به پایان می رسد و آنگونه که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است مدارس در مناطق نارنجی با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مناسب‌سازی شبکه شاد برای ارائه خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه جزء اولویت‌های آموزش و پرورش است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیمه را عاملی موثر در کاهش وقوع جرائم و به خصوص سرقت ها دانست.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ضرورت ایمن‌سازی و رفع چاله‌ها در معابر پایتخت تاکید کرد.