یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری مطرح کرد: در زمینه حضانت، لایحه‌ای را مطرح کرده‌ایم؛ چراکه مطالبه زنانی بوده است که یا همسران خود را از دست داده‌اند و یا برای حل و فصل مسائل بسیار ساده فرزندان خود همانند گرفتن کارنامه یا حق بستری کردن فرزند خود برای یک امر درمانی نیازمند موافقت ولی فرزند هستند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور در روز جمعه (14 آذرماه) گفت: روز جمعه در غرب خلیج فارس، بوشهر، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان بارندگی، گاهی رعد و برق، در گیلان بارش باران و در مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی کشور و شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از خدمات‌رسانی 141 دستگاه اتوبوس و ون ویژه به بیش از 4000 جانباز و معلول پایتخت خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌هایی که شرکت واحد با آنها روبه‌روست، اما تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا خدماتمان را به این عزیزان محدود نکنیم.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران در برخی محورهای 10 استان کشور خبر داد.

درحالیکه بیش از دو سال از زمان تصویب و اجرایی شدن قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در کشور می‌گذرد، اکنون مشکلات در تامین بودجه برای اجرای قانون از یک سو و بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در اجرا از سوی دیگر، رد پای غفلت را بر مسیر اجرای قانون حمایت از معلولان نشانده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت امروز (13 آذر ماه) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت گفت: تهران گرانیگاه کنترل بیماری کووید 19 است و کنترل این بیماری در کشور بدون مهار و جلوگیری از طغیان آن در تهران امکان‌پذیر نیست.

یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با اشاره به اینکه «خوشبختانه تحریم‌ها در تامین واکسن کرونا برای کشور تاثیر گذار نیست»، گفت: اگر واکسنی توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شود، توسط اتحاد کواکس به 20 درصد از جمعیت کشورهای عضو که ایران هم جزء این کشورها است، ارسال خواهد شد.

پدیده های بسیاری برای ما غرق در شعار و کلیشه ها شده است. آنقدر کلیشه که گاهی همین شعارها مانعی بر سر راه درک درست از پدیده های پیرامون ماست. «معلولیت، محدودیت نیست.» این یکی از صدها کلیشه ایست که در ذهن داریم. رقیه دختر نابینای بوشهری از آن دسته افراد است که خط بطلانی بر همه کلیشه های اجتماعی کشیده است...

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از شروع مطالعه بالینی یک واکسن ایرانی کرونا خبر داد.

نتایج طرح «آمارگیری گذران وقت در تابستان 99»، حاکی از آن است که بیشترین فعالیت گذران وقت جمعیت 15 ساله به بالا در شهرها با متوسط زمان 11 ساعت و 42 دقیقه در شبانه روز به فعالیت‌های «رسیدگی و خودمراقبتی» اختصاص دارد و پس از آن فعالیت های مربوط به «فرهنگ»، «فراغت»، «رسانه‌های گروهی» و «تمرین‌های ورزشی» با متوسط زمان 4 ساعت و 13 دقیقه در شبانه روز بیشترین فعالیت گذران وقت این جمعیت است....

برای اولین بار در ساوه جراحی توده بدخیم اندام (سارکوم نسج نرم) یک بیمار انجام و این توده با موفقیت از کشاله ران او خارج شد.

دو هفته از اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا سپری شده و در ارزیابی های جدید بسیاری از شهرهای قرمز به حالت نارنجی و زرد تغییر وضعیت داده اند و از روز شنبه نیز قرار است تا محدودیت ها متناسب با وضعیت جدید شهرها اعمال شود، اما طبق تاکید وزارت کشور اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا زمان ندارد.

ایران کشوری دارای تنوع زیستی بالایی است که طی سالیان گذشته در حفاظت از برخی گونه‌های جانوری موفق عمل نکرده و از وجود گونه‌های شاخصی از جمله ببر مازندران و شیر ایرانی محروم شده است. اکنون شماری از گونه‌های جانوری کشور به‌ویژه برخی گونه‌های پستانداران در معرض خطر انقراض قرار دارند.

یکی از ابزارهای شخصی مان که می تواند ما را در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا قرار دهد، تلفن همراه است؛ چراکه ویروس کرونا می تواند چندین ساعت بر روی سطوح باقی بماند. بنابراین بعد از هر بار بیرون رفتن از خانه نیاز است که تلفن همراه را ضدعفونی کنیم.