چهارشنبه 6 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یکی از از قربانیان حمله شیمیایی صدام به سردشت در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار محاکمه عاملان اصلی این جنایت هولناک و دیگر جنایت های مشابه شد.

هفتمین جشنواره ایمنی و پیشگیری امام هادی (ع) در قالب طرح لبیک 13 به صورت ویدئو کنفرانس در یگان‌های تابعه نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید فخری زاده گفت: باید در دو عرصه علم و دانش و قدرت دفاعی قوی‌تر و عمیق‌تر حرکت کنیم تا چشم دشمنان کشورمان کور شود.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند دفاعی - هسته‌ای ایرانی را محکوم کرد.

بیش از 150 تن از نخبگان و اساتید دانشگاهی عراق در بیانیه‌ای ترور دانشمند برجسته محسن فخری زاده را محکوم کردند.

در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید، ترویج فرهنگ نقدپذیری و تشویق به مدارا و بردباری، رئیس جمهور با پیشنهاد لعیا جنیدی در خصوص اعلام گذشت نسبت به برخی از شکایات مطروحه علیه رسانه ها موافقت و از حق خود در این ارتباط صرف نظر کرد.

رئیس پیشین دستگاه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران ممکن است پاسخ به ترور دانشمند برجسته ایرانی را به اواخر دوره ترامپ موکول کند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در پیامی به مناسبت فرا رسیدن 10 آذر ماه (روز ملی مجلس) خواستار جبران کمبود اعتبارات حوزه سلامت و افزایش اختیارات دانشگاه‌های علوم پزشکی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، با ارسال نامه‌ای به مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین و مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و موادمخدر ملل متحد، ضمن محکومیت شدید ترور شهید فخری زاده، خواهان محکومیت این اقدام تروریستی و غیر انسانی از سوی وی شد.

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با سفیر ایران در قطر، ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

دولت اقلیم کردستان عراق ترور دانشمند هسته ای کشورمان را محکوم کرد.

وزارت خارجه لبنان ترور دانشمند هسته ای کشورمان را محکوم کرد.

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده از دانشمندان هسته ای کشور اختصاص دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به ترور محسن فخری زاده و با بیان اینکه فقط دولت‌هایی تروریسم را محکوم نمی‌کنند که از وجود و اشاعه تروریسم سود می‌برند، گفت: اروپایی‌ها با تروریستی ندانستن این جنایت و محکوم نکردن آن به تروریست‌ها چراغ سبز نشان دادند و با این رویکرد عملا تیغ تروریست‌ها را تیز می‌کنند.

انجمن قلم ایران در پیامی، شهادت دانشمند هسته‌ای، محسن فخری‌زاده، را تسلیت گفت.

لازمه انجام اقدامات مبتنی بر ایجاد بازدارندگی فعال، چیزی جز انسجام سیاسی و ملی و اعتماد به نهادهای مسئول نیست و فاصله گرفتن از آن به هر دلیل و بهانه و از سوی هر فرد یا جریانی موجب افزایش قدرت بازیگری دشمن و کاهش ظرفیت‌های قابل فعال‌سازی برای انجام اقدامات ضروری خواهد بود.