دوشنبه 28 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رییس جمهور اعلام کرد که سامانه جامع تجارت می تواند جلوی برخی مفاسد را بگیرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه حمله اخیر به کشاورزان نیجریه ای در ایالت بورنو واقع در شمال شرق این کشور را قویا محکوم کرد.

وزیر امور خارجه دولت کویت در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف اقدام تروریستی اخید علیه دانشمند برجسته کشورمان را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگو کرد.

بولتن آمریکایی دانشمندان اتمی با بازنشر گزارشی درباره ترور دانشمندان هسته ای، چنین اقداماتی را غیر سازنده و تحریک کننده توصیف کرد که بیشتر نتایج منفی دارد تا مثبت.

ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان، دی ماه امسال به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تاکید رییس مجلس بر توجه به تاثیر درآمدهای نفتی و کرونا در مسائل اقتصادی در تدوین بودجه 1400 خبر داد.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای جزئیات جلسه بعدی کمیسیون مشترک برجام را اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی وضعیت استخراج رمزارزها و همچنین طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی خبر داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس طی بیانیه ای در پی ترور دانشمند کشورمان شهید محسن فخری زاده، تاکید کرد: این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه نشان از آن دارد که مخالفین دیپلماسی، روزهای پراضطرابی را سپری می‌کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه بودجه 1400 به مجلس در چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی در پیامی روز مجلس را به رئیس خانه ملت تبریک گفت و یاد شهید آیت الله سیدحسن مدرس را گرامی داشت.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان منتظر انتقام ما باشند اما زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم ولی اصل واکنش و مجازات عاملان و آمران به قوت خود باقیست.

نوزدهمین اجلاس مجازی رؤسای دولت‌ها، نخست وزیران و معاونین اول کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای، دوشنبه 10 آذر ماه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: بازرسی‌های کل استان‌ها طی هفته اول آذر ماه اقدامات و نتایج بازرسی‌های خود را منتشر کردند که یکی از این نتایج این بود که یکی از شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مبلغ 2 میلیون و 750 هزار دلار از تعهدات ارزی مربوط به سالهای 1397 و 1398 به سامانه نیما و سیستم بانکی واریز نکرده است.

نقش سید طباطبایی بر اسکناس ملی / ادامه واکنش های خارجی در پی ترور شهید فخری زاده / اظهارات شمخانی درباره عملیات ترور شهید فخری زاده / نخستین جلسه دادگاه رییس پیشین سازمان خصوصی سازی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.