جمعه 15 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده اظهار کرد: نباید به سیب و گلابی‌های مذاکره دلخوش کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما در پیامی شهادت دانشمند مجاهد و برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، مردم شریف ایران اسلامی و خانواده مکرم آن شهید تبریک و تسلیت گفت.

جمعی از مردم، دانشجویان و طلاب، به منظور اعلام محکومیت ترور «محسن فخری‌زاده»، دانشمند هسته‌ای و معاون وزیر دفاع که اخیرا در حوالی دماوند ترور شد، پیش از ظهر شنبه (8 آذر) در میدان روح‌الله قم تجمع اعتراضی برگزار کردند. ظهر امروز نیز مشابه این تجمع در تهران و در برابر ساختمان وزارت امور خارجه و سپس در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پی ترور محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع روز جمعه در عملیاتی تروریستی به شهادت رسید. این اقدام واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مقامات و رسانه‌های خارجی به دنبال داشت.

اخبار، واکنش ها و پیام های داخلی و خارجی در پی شهادت محسن فخری زاده، دانشمند برجسته دفاعی و هسته ای کشورمان در یک عملیات تروریستی در منطقه آبسرد شهرستان دماوند در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

روح الله جمعه ای در یادداشتی با عنوان "برجام در سایه ترور" نوشت: برجام و هر مذاکره و توافق دیگری زمانی برای ایران و ایرانیان دارای ارزش و اعتبار است که قابلیت ایجاد آرامش و امنیت را برای کشور داشته باشد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از ترور دانشمند برجسته کشورمان، سفارت خانه های خود در سراسر جهان را به حالت آماده باش درآورده است.

مشاور ارشد وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به ترور «محسن فخری زاده» یکی از دانشمندان برجسته کشورمان توسط تروریست ها گفت: باید بانیان این جنایت در افکار عمومی جهان منزوی شوند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: منطقه ما نیازی به چکمه پوشان آمریکا برای تامین امنیتش ندارد. مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان قطعا توانایی اداره کشورشان را دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی ترور محسن فخری‌زاده را محکوم کرد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از ارائه پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید فخری زاده در جلسه آتی شورای شهر خبر داد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در پی به شهادت رسیدن محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع طی یک عملیات تروریستی، در پیامی خاطر نشان کرد: دشمنان میهن عزیزمان و تروریست‌ها جنایتکار و عوامل آنان بدانند که این اقدام آنان هیچ خللی در اراده راسخ و ایستادگی ملت شریف ایران وارد نمی کند.

جمعی از طلاب و استادان حوزه علمیه قم به همراه برخی از مردم مومن و انقلابی این استان روز شنبه در اعتراض به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تجمع اعتراضی برگزار کردند.

یک استاد دانشگاه گفت: یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با راهبرد سرزنی سیستم‌های امریکایی و اسرائیلی، جایگزینی تیم یا گروه سازمان محوری به جای شخص محوری است.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ترور دانشمند برجسته ایرانی را اقدامی مجرمانه و در تضاد با اصول حقوق بشر دانست.