جمعه 15 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که مردم ایران انتظار دارند نهادهای بین المللی با سرعت عاملان و آمران جنایت بزرگ ترور شهید فخری زاده را شناسایی کرده و مورد تعقیب و محاکمه قرار دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده را تبریک و تسلیت گفت.

سخنگوی دولت در واکنش به ترور شهید فخری زاده تاکید کرد: این حق برای ملت ایران باقی است که براساس استراتژی مشخص معطوف به منافع و عزت ملی پاسخی قاطع که تعیین کننده ابعاد، زمان و مکان آن خواهد بود، بدهد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت که هدف ترور شهید فخری زاده ضربه زدن به صنعت هسته ای کشور و کشاندن ایران به درگیری های منطقه ای است.

ترور محسن فخریزاده، رییس «سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع» با واکنش گسترده نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبرو شد؛ آن ها از ادامه مسیر پیشرفت و تعالی کشور سخن گفته و در عین حال وعده گرفتن انتقام خون این شهید را دادند تا جایی که رییس مجلس تاکید کرد که «انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت های بزرگ هزینه سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد کرد.»

جامعه اسلامی مهندسین در پی ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای پیام تسلیتی صادر کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اخیرا از تعبیری درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی استفاده کرده که خیلی‌ها را به شگفتی و البته ناراحتی فرو برده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ترور شهید فخری زاده دانشمند کشورمان را محکوم و تاکید کرد: جنایات تروریستی کوچکترین وقفه ای در راه رسیدن ملت ایران به اوج قله های افتخار و اقتدار ایجاد نخواهد کرد.

سازمان پزشکی قانونی کشور در پی ترور محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، بیانیه‌ای صادر کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده بیانیه ای صادر کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی شهادت محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تسلیت گفت.

حزب اسلامی کار در پیامی شهدات فخری زاده از دانشمندان کشورمان را تسلیت گفت.

رئیس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای عضو اکو آمریکا و رژیم صهیونیستی را مقصر اصلی ترور شهید فخری زاده دانست و گفت: مصرانه از 10 عضو سازمان اکو می خواهم سریعا جلسه هماهنگی برای چگونگی مقابله با اهداف صهیونیستی را بررسی کنند تا به یک راهکار واحد برسیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: خروج از NPT پاسخ قاطعانه در قبال ترور دانشمند ایرانی است.

رضایی در نامه ای به حسن روحانی، خواستار همت مضاعف برای جلوگیری از تکرار اقدامات تروریستی در کشور شد.

شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار بیانیه‌ای به ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای واکنش نشان داد.