جمعه 15 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

در پی ترور دانشمند هسته ای و دفاعی شهید محسن فخری زاده، طلاب و دانشجویان قمی با حضور در مقابل بیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل این جنایت را محکوم کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای کشور و با اشاره به اتمام ریاست جمهوری ترامپ و علاقه وی به ضربه زدن به ایران، خاطر نشان کرد: اولین متهم ترور دانشمند هسته ای کشور رژیم صهیونیستی و بعد آمریکای جنایتکار است.

رئیس قوه قضاییه گفت: دلیل این که شهید فخری زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد اما او یکی از افرادی بود که این باور آنها را باطل کرد.

آیت الله نوری همدانی گفتند: مسئولان محترم با جدیت این موضوع را پیگیری و عاملان این جنایت رابه سزای عمل خود برسانند و راه را برای کسانی که دل درگرو غرب دارندببندند.

آزمون کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری که قرار بود روز جمعه 28 آذر برگزار شود به تعویق افتاد.

دولت آفریقای جنوبی ترور دانشمند ایرانی، دکتر محسن فخری زاده را قویا محکوم کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان در عملیات تروریستی گفت: دشمن گمان می‌کند با ریختن خون چهره‌های برجسته می‌تواند مسیر حرکت انقلاب را متوقف کند اما باید بداند که جمهوری اسلامی سال‌ها است که چنین توطئه‌هایی را پشت سر گذاشته است.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بیانیه نمایندگان مجلس در مورد الزام دولت به انتقام سریع از سران تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی و توقف بازرسی مأموران آژانس از تاسیسات هسته‌ای و نظامی خبر داد.

«می‌توان از نحوه عملکرد نیروهای مسلح، از جمله نیروی دریایی ارتش بهره برد و تجربیاتش در بی اثر کردن تحریم‌ها را که به فرموده رهبر انقلاب راه «خوش عاقبت» در این مسیر است به کار برد و عملا تحریم‌های اقتصادی را خنثی کرد.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی ابعاد ترور شهید فخری‌زاده خبر داد.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مجلس در پیامی ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را نشان دهنده تلاش دشمنان برای ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور دانست و آمادگی اش را برای حمایت موثر ازعرصه های علمی و تحقیقاتی کشور بیشتر از گذشته اعلام کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: خون پاک شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای کشورمان حاکی از این پیام است که ارتباط و مذاکره با دشمنان قسم خورده انقلاب مانند ترحم به گرگ بوده و نباید به گرگ ترحم داشته باشیم.

مرکز پژوهش های مجلس طی پیامی در پی ترور محسن فخری زاده تاکید کرد: از شهادت شهید فخری زاده هزاران جوانه سر خواهد زد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه ترور دانشمند برجسته ایرانی در راستای فلج کردن توسعه بشری انجام شد گفت که اثرانگشت آمریکایی - صهیونیستی در این عملیات واضح است.

نشست خبری امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، شنبه هشتم آذرماه به مناسبت روز نیروی دریایی برگزار شد.

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پیامی ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ترور را نشان دهنده رویکرد نظام سلطه در قبال دستیابی به فن‌آوری در جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: راهی که این شهید بزرگوار آغاز کرده با حضور جوانان پرشور، مومن و انقلابی پر رهرو خواهد بود و انتقام سخت در انتظار عاملان این ترور است.