جمعه 15 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

روزنامه نگار سرشناس قطری ضمن محکومیت ترور دانشمند برجسته کشورمان گفت که رژیم صهیونیستی تلاش دارد از روزهای باقی مانده ترامپ بهره ببرد.

در پی شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده، معاون فقید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌ها، نماینده دشتی و تنگستان در مجلس پیامی منتشر کرد.

مدیر یک اندیشکده آمریکایی در واکنش به ترور دانشمند برجسته ایرانی با اذعان به اقدامات تروریستی و خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان مدعی شد که آنها هنوز هم فرصت ضربه زدن به ایران را دارند.

اعضای شورای عالی و روسای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهوری، برخی نارضایتی‌های مدافعین سلامت در ایام کرونا از جمله خستگی، فرسودگی و سختی کار، کمبود نیرو، کاهش در پرداخت‌ها، عدم تحقق کامل فوق العاده ویژه، ابتلای بالای آنان به بیماری و اجرا نشدن مصوبات ستاد ملی کرونا را مطرح کردند.

سفیر جمهوری اسلامی در چین با بیان این که در شهر ووهان این کشور خبری از کرونا نیست، گفت: دیپلمات ها امروز از موزه مبارزه با اپیدمی کرونا شهر ووهان از تلاشهای مردم و کادر پزشکی چین مطلع شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای شهید، دکتر محسن فخری‌زاده پیامی صادر کردند.

حزب الدعوه عراق ترور دانشمند برجسته کشورمان را محکوم کرد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای جنایت جدید آمریکای تروریست و هژمونی صهیونیست بین الملل در به شهادت رساندن دانشمند بزرگ شهید دکتر محسن فخری زاده را محکوم کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در واکنش به ترور محسن فخری زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده، حداقل پاسخ به این اقدام را اتمام بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی دانست.

ستاد ملی مقابله با کرونا صبح شنبه (8 آذر) به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد. حسن روحانی در این جلسه با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند وزارت دفاع، گفت: این ترور وحشیانه نشان می‌دهد که دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند. آن‌ها می‌خواهند حداکثر استفاده را از این هفته‌های پایانی ببرند تا شرایط نامطمئنی را در منطقه به‌وجود بیاورند.

خبر ترور شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری توسط تروریست ها در رسانه های روسیه بازتاب داشت و در صدر اخبار این رسانه ها قرار گرفت.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در یادداشتی به اظهارات عیسی کلانتری درباره رهبری امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره به ترور دانشمند برجسته کشورمان واکنش نشان داد.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در مورد ترور شهید دانشمند محسن فرخی زاده اظهار کرد: پشت این ترور کور، مسائل داخلی آمریکا وجود دارد. ترامپ که آخرین روزهای خود را به عنوان رئیس جمهور آمریکا سپری می‌کند، احتمالا می‌خواهد امکان هر نوع نشست و تعامل ما با جو بایدن را غیر ممکن کند. در واقع پروژه ترامپ و رژیم صهیونیستی از همان ابتدا کاهش صلح در منطقه و جهان بوده است.

برنامه «نگاه یک»، امشب با موضوع بررسی ترور شهید فخری زاده و ابعاد آن پخش می شود.