دوشنبه 18 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

گزارشگر ویژه سازمان ملل با تلقی کردن ترور محسن فخری زاده به عنوان «یک قتل هدف دار برون مرزی و در یک درگیری مسلحانه» آن را تخطی از حقوق بشر دانست.

مجمع نمایندگان استان تهران با صدور پیامی از دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضایی تعقیب سریع، دستگیری و به مجازات رساندن مسببین و عاملان به شهادت رساندن محسن فخری زاده را خواستار شدند.

مسئولان استان کردستان در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، پبیانیه هایی صادر کردند.

بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان در پی ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده، پیام تسلیتی صادر کرد.

رئیس شورای شهر در پیامی شهادت دکتر فخری زاده را تسلیت گفت و ترور ناجوانمردانه شهید دکتر فخری زاده را لکه ننگی در کارنامه سیاه مدعیان دموکراسی و رژیم صهیونیستی دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: ترور ناجوانمردانه استاد و دانشمند برجسته ی صنعت دفاعی کشور مجاهد نستوه شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نشان از عمق کینه و دشمنی سردمداران نظام سلطه با ملت ایران دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت محسن فخری زاده، گفت: از همه ظرفیت های مجلس برای انتقام از آمران وعاملان این جنایت بزرگ استفاده می کنیم و تا مجازات عاملان ترور شهید دکتر محسن فخری زاده آرام نخواهیم گرفت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: انتقام سخت گرفته خواهد شد، شک نکنید.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، این نیرو را الگوی موفق بی اثرکردن تحریم ها دانست.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در واکنش به ترور دانشمند برجسته ایرانی، آن را اقدامی با هدف کارشکنی در دیپلماسی دولت بعدی آمریکا با ایران تلقی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور با اشاره به اینکه راه شهدای هسته ای هرگز متوقف نمی شود گفت: انتقام سخت در انتظار کوردلان تروریست خواهد بود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه ای ترور محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در پی تحریم علیه چهار نهاد روسی و چینی در بیانیه ای ادعاهایی را درباره برنامه موشکی ایران مطرح کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تاکید کرد: ترورناجوانمردانه شهید فخری زاده بی پاسخ نخواهد ماند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تلاش برای خنثی سازی تحریم ها و غلبه بر آنها در دستور کار قرار گیرد مقدمه ای برای رفع تحریم ها خواهد شد.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده، تاکید کرد: بی شک این حادثه تروریستی و مذبوحانه ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی های ملت بزرگ ایران و شکست های پی در پی آنان در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان بوده و عمق خباثت و کینه آنان را همچون دیگر اقدامات غیرانسانی، در اذهان جهانیان زنده کرد.