دوشنبه 18 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سفیر ایران در تاجیکستان با وزیر صنعت و فناوری‌های نو این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از بررسی طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار تا بررسی دلایل افزایش بی رویه قیمت گوشت مرغ و دعوت از وزرا برای بررسی سوال نمایندگان را در دستورکار دارند.

حزب اعتماد ملی با صدور پیامی شهادت محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن «دنا» تا نیمه‌ی اول دی ماه به ناوگان این نیرو خبر داد.

روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت که گروه ترور دانشمند برجسته ایرانی به بیش از یک سازمان وابسته است که در راس آن‌ها سیا و موساد قرار دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خانواده شهید محسن فخری زاده دیدار و گفت وگو کرد.

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در پیامی ترور شهید محسن فخری زاده را محکوم کرد.

رییس‌جمهور گفت: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند، ملت و مسئولان کشور شجاع‌تر و غیورتر از این هستند که این جنایت را بی‌پاسخ بگذارند؛ به موقع مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خروج از این شرایط را مشروط به اتخاذ تصمیمی واحد از سوی مجلس و دولت و پرهیز از چندگانگی در ارائه راهکارها دانست.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که ترور شهید فخری زاده یک عملیات برنامه ریزی شده و هماهنگ از طرف جریان عبری، عربی و غربی است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر دشمن هدفش ضربه زدن به علم و انقلاب است کور خوانده است چرا که مردم ایران از این روزها به خود زیاد دیده‌اند و هرچه دیده‌اند مقاوم‌تر و بیدارتر شده‌اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید دستگاه دیپلماسی ماهیت رژیم صهیونیستی و آمریکا و هر جریان دیگری که در ترور شهید فخری‌زاده نقش داشته را به جهانیان نشان دهد.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تجربه چند ماهه اخیر در مقابله با کرونا نشان داده رویکرد درمان‌محور در مقابله با این بیماری جوابگو نیست و بر ضرورت در دستور کار قرار دادن رویکردهای پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری تاکید کرد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ترور دانشمند برجسته کشورمان را تسلیت گفت.

استاندار تهران در پیامی به مناسبت ترور شهید دکتر فخری زاده بر عزم ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی تاکید کرد.

نایب رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیسیون برای بررسی ابعاد ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع خبر داد.