سه‌شنبه 19 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: تروریسم واضح دولتی علیه دانشمند برجسته ما، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و برای ایجاد ویرانی در منطقه ما طراحی شده است.

وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور با صدور پیام تسلیتی گفت: شهید فخری زاده و سایر شهدای بزرگوار دانش هسته ای و دیگر علوم پیشرفته همانند سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گواهان صادقی بر پیشرفت و قدرت علمی و اقتدار و صلابت دفاعی انقلاب اسلامی هستند و از همین جهت مورد سوء قصد استکبار جهانی قرار گرفته اند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان در پی ترور محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ترور دانشمند برجسته کشورمان را به شدت محکوم کرد.

جامعه روحانیت مبارز با انتشار پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله قربانی را تسلیت گفت.

نماینده مسلمان کنگره آمریکا در توییتی به اظهارات رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در خصوص ترور دانشمند ارشد ایرانی واکنش نشان داد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما به طور جدی همانطور که پرونده شهید سلیمانی را دنبال می‌کنیم، این قول را به مردم شریفمان می‌دهیم که از همه ظرفیت‌های بین المللی برای پبگیری ترور شهید فخری زاده استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در واکنش به ترور فخری زاده تاکید کرد که این حرکت های خبیثانه نه تنها آورده ای برای نظام سلطه نخواهد داشت بلکه نابودی آن ها را نزدیک تر خواهد کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره علت بکار بردن عنوان «دانشمند هسته‌ای» برای شهید محسن فخری زاده گفت که شهید محسن فخری زاده ر حوزه پدافند هسته‌ای وزارت دفاع مدیریت می‌کرده و موضوع پدافند هسته و محشور شدن ایشان با دانشمندان هسته‌ای باعث شده بود که به چنین عنوانی شهرت داشته باشد.

جنبش حماس ترور دانشمند برجسته کشورمان را محکوم کرد.

سناتور دموکرات آمریکایی در توییتی نوشت که ترور دانشمند ایرانی باعث امن‌تر شدن جهان نخواهد شد.

محسن فخریزاده، رییس «سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع» که رسانهها نام او را با کوششهایش برای ارتقای سطح پیشرفتهای دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح میشناسند، عصر جمعه هفتم آذرماه در منطقه آبسرد شهرستان دماوند هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت و دقایقی پس از انتقال پیکر مجروحش با هلیکوپتر نیروهای امدادی به بیمارستان، به شهادت رسید.

دادستان کل کشور در پی ترور محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در رشته توییتی ترور محسن فخری‌زاده را "مجرمانه" خواند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ترور محسن فخری زاده را به وزیر خارجه کشورمان تسلیت گفت.

جنبش نجبای عراق ترور دانشمند برجسته ایرانی را اقدامی بزدلانه توصیف کرد.