یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی ترور محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: امروز ایران یک بار دیگر قربانی یک عملیات تروریستی شد و یکی از دانشمندان برنامه صلح آمیز کشورمان توسط تروریست ها به شهادت رسید.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا از اظهارنظر در خصوص ترور دانشمند برجسته ایرانی خودداری کرد.

سخنگوی شورای نگهبان نوشت: ترور شهید فخری زاده و دیگر دانشمندان هسته ای توسط عوامل جنایت کار صهیونیستها، نیازمند پاسخی قاطع و سریع است.

در پی به شهادت رسیدن محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی و همچنین در سالروز شهادت مجید شهریاری، رادیو فرهنگ به موضوع چرایی ترور دانشمندان هسته ای می پردازد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان، تاکید کرد: جهان بداند که نه ترور و نه تحریم، عزم و اراده ایران برای خوداتکائی را متوقف نخواهد کرد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیست های خون آشام در واپسین روزهای عمر رئیس جمهور شکست خورده و ناکام آمریکا، درصدد تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت که انتقام سختی در انتظار آنان است و به زودی پاسخ کوبنده ای دریافت خواهند کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت شهادت دانشمند برجسته و محقق عالی رتبه حوزه دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده، تاکید کرد که بی تردید تمام عوامل و ایادی این حرکت مزورانه با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی بزودی شناسایی و پاسخ سخت و کوبنده ملت ایران را دریافت خواهند کرد.

سفید ایران در پرتغال رژیم صهیونیستی را مسئول ترور محسن فخری‌زاده دانست.

جهاددانشگاهی در پی شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری زاده معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد.

شبکه لبنانی المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که ترور دانشمند برجسته ایرانی یک اقدام مشترک آمریکایی - اسرائیلی است.

رییس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری را نشانه کینه و هراس دشمن از مقاومت و عظمت ملت ایران خواند و گفت: در شرایط کنونی مهم ترین خواسته مردم پاسخ قاطع به این کینه توزی های بزدلانه و انتقام است.

اسکای نیوز در گزارشی نوشت که ترور دانشمند ایرانی کار بایدن برای بازگشت به برجام را دشوارتر خواهد کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پیامی سعادت دکتر محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت.

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی موضوع ترور شهید محسن فخری زاده از سوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با محکومیت ترور دانشمند پاسدار دکتر فخری زاده تاکید کرد: قطعا عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد و راه شهید فرخی زاده نیز پرشتاب تر از گذشته تداوم خواهد یافت.