سه‌شنبه 19 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سابق ستاد امور افغانستان وزارت خارجه تاکید کرد: هر جا آمریکا دخالت کرده توانسته مشکلاتی را بر سر استمرار صلح در افغانستان ایجاد کند.

وزیر دادگستری در پی ترورمحسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پیام تسلیتی صادر کرد.

سردار سلیمانی با صدور پیامی شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده را تبریک و تسلیت گفت.

سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ترور و شهادت مهندس فخری زاده گفت که دشمنان ایران تقاص خون شهید فخری‌زاده را پس خواهند داد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل طی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت، ضمن مسئول دانستن آمریکا و اسراییل در این حمله ناجوانمردانه، از آنها خواست ضمن محکوم کردن این ترور، اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که امروز همه ارکان نظام و مردم باید با یکدیگر متحد شده و با رعایت دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌ها به بهبود وضعیت کمک کنند.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: اگر رژیم صهیونیستی مستقیما در ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند برجسته کشورمان نقش داشته باشد، ایران می داند که چگونه انتقام این ترور را از رژیم صهیونیستی بگیرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ترور دانشمند برجسته کشورمان را محکوم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در واکنش به ترور دانشمند برجسته کشورمان گفت که با ترور بزدلانه و شهادت امثال شهید محسن فخری‌زاده راه پیشرفت علمی ایران متوقف نخواهد شد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که ترور فخری زاده نشان می دهد که هنوز خیلی از سرمایه های ارزشمند در کشور هستند که بدون هیچ توقعی حتی لحظه ای از خدمت به مردم کوتاه نمی آیند.

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: بعد از مشخص شدن نظر نهایی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نظر خود برای انتخابات 1400 را اعلام می کنیم.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: تا کنون پیشنهادات زیادی برای تغییر قوانین مربوط به امور مالی زوجین و بالاخص مهریه توسط کارشناسان حقوقی ارائه شده است و ضروری است که یک بار برای همیشه با یک قانون جامع، مسأله مهریه در کشور ساماندهی گردد.

سفیر ایران در سنگال، تاکید کرد: ترور دانشمندی که واکسن ایرانی کرونا را تا مرحله تست انسانی پیش برده بود، جنایت علیه بشریت است.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پیامی تاکید کرد که شهادت شهید فخری‌زاده به فرصتی برای تقویت همبستگی ملی تبدیل و از هرگونه اقدام یا اظهار تفرقه‌انگیز پرهیز شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه اقدام تروریستی و شرورانه‌ای که منجر به شهادت دانشمند برجسته، شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گردید را شدیدا محکوم می کند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و برنامه ریزی در جهت استفاده حداکثری از توان داخلی راهگشای حل مشکلات کشور است.