یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خواستار رسیدگی به طرح‌ها و لوایح براساس ترتیب وصول از کمیسیون‌ها در جلسات مجلس شورای اسلامی شد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت که با تصویب طرح جامع مدیریت شهری، اختیارات شهرداران افزایش می‌یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش سقف ظرفیت کمیسیون ها با نظر هیئت رئیسه به منظور عضویت نمایندگان جدیدالورود در انتخابات دور دوم به مجلس مخالفت کردند.

سفیر کشورمان در اتریش در گفت و گویی با عضو شورای ملی این کشور به مسائل دوجانبه از جمله «پیشبرد و حفاظت از حقوق بشر» پرداخت.

رییس مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوعات مربوط به بودجه 1400 در جلسه روز دوشنبه هفته آتی کمیسیون برنامه و بودجه با حضور کارشناسان خبر داد.

سفیر کشورمان در پرتغال در پیامی توییتری به پاسخی به سوال خبرنگاران درباره این که آیا دونالد ترامپ را ترجیح می دهد یا جو بایدن را اشاره کرده و گفت که فقط رفتار دولت آمریکا مهم است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با ابراز این عقیده که علت اصلی گران شدن مرغ به عدم نظارت کافی و نبود هماهنگی‌های بین بخشی میان وزارتخانه‌های مرتبط است، گفت: وزارتخانه های مرتبط برای رفع مشکل گرانی مرغ باید برنامه ریزی کنند.

نائب رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عنصر اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی به نفت است.

طرح اصلاح ساختار بودجه بعد از چند جلسه بررسی در صحن علنی برای جمع‌بندی پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون بودجه ارجاع شد.

رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید معامله قرن در منطقه عملیاتی شود، گفت که مجلس از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای رساندن ندای ملت مظلوم فلسطین به مجالس همسو و بیدار استفاده کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشستن و دست روی دست گذاشتن تا زمان لغو خوشبینانه تحریم ها راهکار کارگشا نیست، اظهار کرد: امروز راهکار اصلی ما خنثی سازی تحریم ها است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود انسولین برای بیماران معضلی است که باید برطرف شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت پیشکسوت ورزش کشتی را تسلیت گفت.

بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکتهای خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو در دستور جلسه علنی امروز مجلس قرار دارد.

یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به مشخص شدن تیم سیاست خارجی دولت بایدن از جمله وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور این کشور گفت: هر دوی آن‌ها بخشی از سابقه کاری‌شان به موضوع ایران و توافق هسته‌ای بازمی‌گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پایان بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس و ارجاع گزارش نهایی آن به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.