دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به بررسی های جلسه کمیسیون متبوع خود تصمیم این کمیسیون برای نحوه عضویت نمایندگان جدیدالورود در کمیسیون ها را تشریح کرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

یک حقوقدان با اشاره به تاثیر تحریم های بانکی بر تحریم دارویی، گفت: ترامپ این ادعا را مطرح می‌کرد که اساسا تحریم دارویی علیه ایران مفهومی ندارد و مشکلات دارویی در ایران ناشی از مسائل دیگر میدانست اما این ادعا کاملا خلاف واقعیت است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با معاون وزیر خارجه این کشور به صورت ویدیویی گفت وگو کرد.

با اعلام نتایج مرحله دوم هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات، پدرام پاک آیین با کسب بیش از 75 درصد آرا، نماینده منتخب رسانه ها شد.

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان، دلیل تمایل ولیعهد سعودی به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را تشکیل اتحادی با این رژیم در برابر سیاست‌های دولت جدید آمریکا در قبال ایران دانست.

روابط عمومی حزب اعتماد ملی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کاندیدای حزب اعتماد ملی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در هفته‌های آتی معرفی خواهد شد.

ناظر قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات اظهار کرد: نماینده منتخب مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات باید بداند که امانتی در اختیار دارد و این امانتی که در پرتو آراء عمومی به دست آمده، فرصتی برای خدمت صادقانه و سازنده است.

نماینده مردم تهران در مجلس از تهیه طرح الزام سازمان سنجش به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفا از کتاب های درسی رسمی در مجلس خبر داد.

یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفت که شهید سلیمانی تنها دوست شیعیان نبود بلکه دوست همه طرف ها از جمله کردها و اهل سنت بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ملاحظات فنی درباره طرح راهبردی لغو تحریم‌ها به مجلس ارائه شده تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی سازی، طراحی راکتور و تولید ماشین‌های پیشرفته را دارد.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید و واردات واکسن کرونا به این زودی ها انجام نخواهد شد گفت: مردم بدانند فعلا در ایران خبری از واکسن کرونا نخواهد بود. پس رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را مد نظر قرار دهند.

رئیس جمهور در دیدار اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد که این شورا از زمان تشکیل تاکنون، 226 طرح را در حوزه های کلیدی اقتصاد کشور، بررسی و تصویب کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مجازی افغانستان 2020 در ژنو تاکید کرد که ایران همواره از گفت‌وگوهای بین‌الاافغانی که تحت اختیار و رهبری خود افغان‌ها انجام شود، حمایت کرده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای به محورهای گفت و گوی وزرای امور خارجه روسیه و ایران اشاره کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از محکومیت یک هزار و 928 میلیارد و 836 میلیون ریالی یک "قاچاقچی ارز" خبر داد.