یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا، خبرهایی از چراغ سبز دولت ترامپ برای آغاز انتقال قدرت به بایدن، آمار تکان‌دهنده از وضعیت کودکان افغان از سال 2005 تاکنون، دیدار وزرای خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس با موضوع برجام، حمله انصارالله یمن به تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان و دو خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برخی می‌گویند انتخابات آمریکا بر تحولات سیاسی در داخل ایران اثر جدی می‌گذارد، اصلا چنین خبری نیست؛ اگر ایران می‌خواست تحت تاثیر انتخابات و تحولات آمریکا باشد که انقلاب نمی‌کرد.

سردار حسین دهقان به صورت رسمی از حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری1400 خبر داده است. اگر صلاحیت او توسط شورای نگهبان تأیید شود، باری دیگر شاهد حضور فردی با سابقه نظامی در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود.

یک کارشناس مسائل حقوقی درباره بررسی لایحه تعیین مجازات متناسب برای پدر و اجداد پدری مرتکب قتل فرزند در دولت گفت: این لایحه قصد تشدید مجازات برای قاتلینی که به هر علت قصاص نمیشوند را دارد نه اینکه حکم جدیدی آورده باشد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت همکاری مردم و رعایت پروتکل ها برای خروج از شرایط کنونی کشور در حوزه مقابله یا کرونا تاکید کرد: تا مردم همکاری نکنند زنجیره شیوع ویروس قطع نخواهد شد.

یک کارشناس مسایل منطقه گفت: تلاش مثلث عربستان، اسراییل و آمریکا برای اثرگذاری جدی روی ایران را دو دهه است که دنبال کرده اند و در دوره ترامپ به شکل حداکثری دنبال شد اما بعید می دانم با اجرای سیاست فشار حداکثری در دوره ترامپ، کار تازه‌ای علیه ایران بتوانند انجام دهند.

پنجم آذر ماه سالروز صدور فرمان تشکیل بزرگترین و مردمی ترین ارتش دنیا در منحصر به فردترین نظام نوپای سیاسی جهان با 98.2 درصد آراء مردمی است.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه های سراسر کشور با صدور بیانیه ای در ارتباط با انتخابات اخیر آمریکا تاکید کرد که این انتخابات و پیامدهای آن نمونه‌ای از تحولات جدید بین المللی است که در صورت فهم دقیق و واقع بینانه آن، می توان به دور از هرگونه خوش بینی و بدبینی مطلق، از فرصت های ناشی از آن بهره برداری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، توضیحاتی در مورد بخشی از محتوای گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و سوئد ارائه کرد.

وزیران امور خارجه ایران و سوئد به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی و گفت وگو کردند.

هفتمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر عصر سه شنبه 4اذر ماه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و هیئتی از کشور قطر در محل هتل عباسی اصفهان برگزار و تفاهم نامه‌ها امضا شد.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با ذکر خاطره‌ای از سردار سلیمانی هفته بسیج را تبریک گفت.

پنجاه‌وهفتمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) به ریاست دوره‌ای جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری از ''حمایت‌های کویت از کمپین فشار حداکثری علیه تهران'' تشکر و قدردانی کرد.

جلسات فوق العاده هیات دولت به منظور بررسی لایحه بودجه سال 1400 کل کشور، بعدازظهر سه شنبه نیز به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با بررسی تعدادی از تبصره های لایحه بودجه سال 1400 کل کشور ادامه یافت.

رئیس سازمان بسیج گفت: با اعلام خبر آزادی 837 زندانی جرائم غیر عمد گفت: طی 2روز آینده این رقم به 1000 نفر از عزیزان و هموطنان خواهد رسید.