دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی پیشنهادات نمایندگان در مورد طرح اصلاح ساختار بودجه در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ریشه برخی از گرانی‌های لجام گسیخته فعلی در حوزه نهاده‌های کشاورزی و دامی، عدم انسجام، نبود همت، خستگی و یاس برخی از مدیران اجرایی است.

اعلام کاندیداتوری سردار دهقان برای انتخابات 1400/ جلسه ویژه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر انقلاب / توزیع 220 تن مرغ منجمد / اظهارات اوباما درباره بازگشت آمریکا به برجام و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد: جلسه سؤال از وزیر ورزش در کمیسیون فرهنگی دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: موضوع این نیست که محدودیت‌های کرونایی 2 هفته باشد یا 4 هفته، موضوع اصلی و مهم این است که همین محدودیت دو هفته‌ای به شکل دقیق اجرا شود، بنابراین از نظر تئوریک مشکلی نداریم و مسئله اصلی اجرا و نظارت است.

پیش نشست نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع مسأله فلسطین و تطبیع با حضور کارشناسان و تحلیل‌گران مسایل منطقه و فعالان جبهه مقاومت برگزار شد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از اتخاذ تصمیماتی جدید برای چک تضمینی در این جلسه خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: انجام صید ترال اگر در جایی خطراتی را برای محیط زیست ما داشته باشد برای مقابله با آن کوتاهی نخواهیم کرد.

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای جزییات آزمون تشریحی جذب عمومی منصب قضا سال 1399 را اعلام کرد.

وزیر دفاع عراق گفت که سفر اخیرش به ایران یک سفر روتین و عادی بوده و توافق خاصی در آن امضا نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نامه 100 تن از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی جهت احیای اداره کل نخیلات در این وزارتخانه خبر داد.

در پی دستور رییس سازمان بازرسی کل کشور، صبح امروز اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صمت به همراه معاونین و بازرسان آن امور با حضور در میدان بهمن تهران بر نحوه عرضه مرغ در غرف اعم از عمده و خرده فروش نظارت کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان در این کمیسیون برای بررسی وضعیت این دانشگاه خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ادامه بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که کمیسیون تصویب کرد سازمان انرژی اتمی راکتور 40 مگاواتی آب سنگین را طراحی کند.

روزنامه ایندیپندنت در تحلیلی مطرح کرد که کاهش تنش در روابط آمریکا با ایران از طریق اقداماتی همچون کاهش تحریم ها در ازای بازگشت ایران به تعهدات هسته ای به طور کلی اهمیت بیشتری از بازگشت صرف دولت جو بایدن به توافق هسته ای در احیای روابط دو کشور دارد.