دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت که قرار است اعضای این کمیسیون از مجموعه زندان های کشور بازدید کنند.

سفیر ایران با اشاره به دیدارش با مقامات وزارت کشور اتریش اظهار کرد که در این دیدار همکاری های خوب دو کشور در حوزه های امنیتی و انتظامی و نحوه تقویت آنها مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از برگزاری نشستی مشترک میان برخی از اعضای کمیسیون با رییس سازمان برنامه و بودجه با هدف بررسی بودجه های فرهنگی کشور در آینده خبر داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش‌های مربوط به کارآزمایی‌های بالینی برای درمان کرونا با رویکرد طب ایرانی در جلسه امروز این کمیسیون خبرداد.

سناتور آمریکایی خبر منتشر شده در رسانه‌های غربی در خصوص درخواست ترامپ برای بررسی یک حمله به تاسیسات هسته ای ایران و مخالفت مشاوران او با اقدام نظامی را رد کرد.

سفیر ایتالیا در تهران به عنوان حافظ منافع کانادا امروز (سه شنبه) از سوی مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه‌شنبه 27 آبان، به ریاست حسن روحانی، رییس جمهوری، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس و ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه و دیگر اعضای این شورا در محل ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

با آغاز محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر، تمام مشاغل غیر از مشاغل سطح یک در مناطق با سطح هشدار قرمز و نارنجی تعطیل خواهند بود. مشاغل سطح یک شامل مراکز تامین مایحتاج ضروری نظیر مواد غذایی، ارائه‌دهندگان خدمات زیرساختی، امداد و نجات، بهداشت و درمان است. در مناطق قرمز و نارنجی، خودروهای پلاک بومی حق خروج ندارند و خودروهای پلاک غیربومی نیز حق ورود نخواهند داشت. خودروهای شخصی بین ساعات...

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از حضور و پاسخگویی وزیر کشور به سوالات نمایندگان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس از بازداشت متهم مدعی خلبانی خبر داد و گفت: فردی هفته گذشته با لباس خلبانی و نشان رسمی متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و اسپری اشک آور و شوکر و بی‌سیم به همراه چهار محافظ و خودروهای مدل بالای بنز و تویوتا به دادسرای فردیس به منظور تودیع وثیقه متهم دیگری مراجعه می‌کند.

تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رییس جمهور با ادعای این که میلیون ها تن کالای اساسی مورد نیاز مردم همزمان با انتخابات ریاست جمهور آمریکا از گمرک ترخیص شده، خواستار شفاف سازی در این زمینه شدند.

وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان ابراز امیدواری کردند که با روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا، رویکردی مشترک در قبال ایران و توافق هسته ای اتخاذ کنند.

اصلاح طرح مجلس برای اختصاص یارانه 120 هزار تومانی / انتقاد قالیباف از مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار بودجه / ابلاغ ماموریت روحانی به نوبخت درباره حمایت از اقشار کم برخوردار / واکنش کدخدایی واکنش به کاندیداتوری احتمالی خاتمی یا احمدی‌نژاد و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

یک مسئول عراقی از رونق گرفتن تبادلات تجاری میان ایران و عراق در مرز سومار - مندلی خبر داد.

مدیر کل زندان‌های استان تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت اداری مالی با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه به اولویت های دوازده گانه سازمان زندانها گفت: باید به طور ویژه با سرلوحه قرار دادن کار جهادی، در خصوص افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و بهبود مشکلات نیروهای انسانی گام برداریم.