دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان اورژانس کشور، کادر فوریت‌های پزشکی را خط شکن عرصه مبارزه با کرونا دانست و گفت: پرداخت حقوق های معوق کادر فوریت‌های پزشکی و اورژانس یکی از چالش‌های اساسی سازمان اورژانس است که حتی بودجه‌ای برای آنها در نظر گرفته نشده و امیدواریم با همت و یاری نمایندگان این مهم محقق شود.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دعوت عام از مردم برای حضور در بازار بورس، اقدامی درست نبود، بازار سرمایه را یک عرصه کاملا تخصصی و علمی دانست که شرط اصلی حضور در آن آموزش است.

تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه / تمدید اجرای قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده / انتقاد قالیباف از مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار بودجه / اصلاح طرح اختصاص یارانه 120 هزار تومانی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) بیست و هفتم آبان ماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

شرکت پارس ایزوتوپ موفق به تولید جدیدترین رادیوداروی تولیدی خود به نام 68Ga-PENTIXAFOR شده است. این رادیوداروی تشخیصی جدید که حاصل تحقیقات و توسعه متخصصان پارس ایزوتوپ بوده است، می‌تواند در تشخیص بیش از 30 نوع سرطان موفق عمل کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در تصمیم گیری های ستاد ملی مقابله با کرونا نقشی ندارد، گفت: چرا آقای قالیباف نباید عضو ستاد ملی مقابله با کرونا باشد؟

دفتر معاون اول رییس جمهور به درخواست جمعی از دانشجویان بسیج دانشجویی درباره چگونگی هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو در مقابل کرونا پاسخ داد.

مدیر عامل مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام با بیان اینکه ایران مهمترین نقش را در حلقه اتصال کریدور شمال - جنوب و شمال - غرب و ترانزیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایفا می کند، اظهار کرد: یران سه مزیت در این اتحادیه دارد که اولین و مهمترین آنها کاهش زمان ترانزیتی، دیگری امنیت مسیر و سومین مساله کاهش هزینه ترانزیت است.

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: اختلاس‌ها، مفاسد اقتصادی، اشرافی‌گری برخی از مسئولین و مدیران، اختلافات طبقاتی آزاردهنده، فقر و فساد و تبعیض نشانه‌هایی از عدم موفقیت در تحقق عدالت و حکمرانی عادلانه است.

یک عضو هیات رییسه مجلس بیانیه 183 نفر از نمایندگان مجلس را در خصوص حمایت از اصناف در شرایط تعطیلی به دلیل شیوع کرونا قرائت کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قدرت خرید مردم به یک سوم کاهش یافته و اکنون از حمایت معیشتی به اعانه یاد می‌کنند. حمایت معیشتی از مردم اعانه نیست، تکلیف دولت است.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت که لایحه بودجه سال 1400، 12 آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود.

معاون دفتر رئیس جمهوری از ابلاغ ماموریت روحانی به سازمان برنامه و بودجه برای طراحی اقدامات حمایتی دولت از اقشارکم برخورداری که در اثر تعطیلی کسب و کارشان در زمان اعمال محدودیت‌ها دچار آسیب می‌شوند، خبر داد.

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی وضعیت و عملکرد برنامه پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش را مورد ارزیابی قرار داد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح سوالی ادعایی پرسید: ارتباط گروگان نگه داشتن خوراک مردم، دانه های روغنی و کالاهای اساسی در بنادر با انتخابات آمریکا چیست؟

دستیار نظامی فرمانده کل قوا اظهار کرد: دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بخش‌های خصوصی و مناطق آزاد آن‌ها با تعامل با سازمان همکاری شانگهای و دیگر اتحادیه‌های منطقه‌ای می‌توانند ساختار جدید قدرت شرقی یا قدرت جهانی آسیایی را بر مبنای فرهنگ و اقتصاد و جمعیت در قرن بیست و یکم را پایه‌گذاری کنند.