دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مجلس در شورای عالی انتقال پایتخت گفت: باید مانند تجربه تمام کشورهای دنیا پایتخت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی خود را در چهار یا پنج نقطه کشور مستقر کنیم تا در صورت بروز مشکلات، دارایی‌های کشور نابود نشود.

سفیر عمان در فرانسه با رد ادعای ارسال سلاح ایرانی به انصارالله از طریق مرزهای کشورش گفت که این ادعاها زاییده ذهن های بیمار است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا برای ارایه بسته معیشتی 100هزارتومانی خواستار اعلام اختیار قانونی و منبع مالی این بسته شد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم از تعیین اعضای هیات رییسه این فراکسیون خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: در دوهفته آینده، طبیعتا با محدودیت‌هایی که وجود دارد، کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی می‌شود.

جلسه هیأت دولت صبح چهارشنبه (28 آبان) به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد. حسن روحانی در این جلسه یادآور شد که «از شنبه شهرهای با وضعیت قرمز تقریبا به حالت تعطیل و شهرهای نارنجی به حالت نیمه‌تعطیل درمی‌آیند و در مناطق قرمز تمام جلسات در تمام قوا، شرکت‌های دولتی و غیردولتی، نباید با حضور بالای 15 نفر باشد.» او همچنین از اعطای وام و کمک‌های معیشتی برای برخی خانوارها خبر داد.

نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس با استناد به اصل 79 قانون اساسی می گوید که هر تصمیمی در شرایط اضطراری باید به تصویب مجلس برسد و در صورت تعطیلی یا عدم تعطیلی دو هفته ای کشور مجلس شورای اسلامی به جلسات خود ادامه خواهد داد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس با اشاره به مشکلات منطقه ای خواستار ورود وزرای جهاد کشاورزی، صمت، نیرو و کشور به منظور حل مشکلات مردم شد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توقع داشتیم دولت در طرح تامین کالاهای اساسی همراهانه گام بردارد.

یک عضو هییت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به 4 استان را به همراه تعدادی طرح دیگر اعلام وصول کرد.

سفیر ایران در مسقط روز ملی عمان را به پادشاه، دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

یک روزنامه فرامنطقه‌ای به نقل از یک مقام اردنی نوشت که نشست سران امارات، بحرین و اردن در سایه افزایش تنش میان ایران و آمریکا و تلاش برای حل اختلافات با قطر برگزار خواهد شد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سایت پسماند زباله آزادشهر گفت: جان حدود 250 هزار نفر از مردم شهرها و روستاهای حاشیه این با خطر مواجه است.

نمایندگان دموکرات سنای آمریکا در نامه‌ای به وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه این کشور، با اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در موقعیت شیوع بیماری کرونا مخالفت کرده و خوستار مجوزهای موقت برای کمک رسانی آمریکا در راستای مبارزه با این بیماری شدند.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان از جو بایدن خواست که ''اشتباهات گذشته'' در توافق هسته ای را تکرار نکند و کشورهای منطقه یک طرف مذاکرات باشند.

محمد جواد ظریف در دیدار با معاون سیاسی وزارت افغانستان گفت: ایران از روند مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند.