دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با استناد به سخنان رهبری به بحث ایشان در مورد حرام بودن توهین و دشنام به دولتمردان اشاره کرد و گفت: اولویتم در شرایط فعلی تعامل با دولت است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی از انتشار گزارش نیم صفحه‌ای روز گذشته مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی و اعلام آغاز تزریق گاز یو اف شش به یک زنجیره 174 تایی سانتریفیوژهای آی‌. آر. ام. دو خبر داد.

جلسه پرسش و پاسخ اعضای هیات دولت با خبرنگاران امروز، چهارشنبه 28 آبان، با حضور تعدادی از وزرای دولت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز روند ترخیص پنج هزار و 700 تن برنج وارداتی مانده در انبارهای گمرک قشم در پی تعیین مهلت دستگاه قضایی خبر داد.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طراحی دو علامت تجاری جمعی و تأییدی فرش دستباف ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز ملی فرش ایران قطعا نقش به سزایی در تجاری سازی، رونق کسب و کار و معرفی این هنر صنعت به بازارهای جهانی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد گفت: با اظهار امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی در سال 1400 درباره میزان وابستگی بودجه این سال به نفت خاطر نشان کرد: خوشبختانه از سال 98 به سمت بودجه‌ای حرکت کردیم که وابستگی‌اش به نفت خیلی کم شده است و امیدواریم این روند برای سال 1400 تداوم پیدا کند؛ طبیعتا در این زمینه درآمدهای مالیاتی نقش بیشتری خواهند داشت و باید تلاش کنیم سهم این درآمدها را افرایش دهیم.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نیروهای مسئول در نیروهای مسلح و وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور خواست که با برنامه ای راهبردی به حملات عناصر تروریستی و درگیری در مرزها پایان دهند.

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با بیان این سوال که سه سال از زلزله سرپل ذهاب گذشته چه توجهی به این مناطق شده است؟ خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا زمان اجابت تقاضای مردم زلزله زده نرسیده که تقاضا دارند یک سال دیگر وام‌هایشان را امهال کنید؟

رییس دفتر رییس جمهور گفت: دولت برنامه های خود در زمینه فقر مطلق را به خاطر فشارهای تحریم نتوانست اجرا کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قطعا کسانی که از شاد استفاده می‌کنند می‌توانند شهادت دهند که مشکلات آن روند نزولی را طی می‌کند.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اختلاف نظرهای میان دولت و مجلس گفت: گناه فتنه گران 88 این بود که شبهه ذهنی خود را به عنوان یک خدشه به نظام اسلامی مطرح کردند. اختلاف نظرهای مجلس و دولت نباید سدی برای حرکت جامعه باشد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که این موضوع که انتخابات اخیرآمریکا نشان داد الگوی دموکراسی آمریکایی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، گفت: انتخابات اخیر آمریکا آغازی بر فردای بدون آمریکا است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم توجه بر عملکرد ستادهای مبارزه با کرونا در استان ها تاکید کرد.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار دفاع وزیر بهداشت از حقوق پرسنل بهداشت و درمان کشور شد و بر لزوم پرداخت فوق العاده ویژه به آنها تاکید کرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: ایران و اندونزی می توانند گام‌های بلندی در حمایت از حقوق کودکان بردارند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی مدعی شده است که ایران تزریق گاز اورانیوم هگزافلورید به سانتریفیوژهای پیشرفته خود را آغاز کرده است..