دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک استاد دانشگاه گفت: نباید انتظار برداشته شدن تحریم‌ها به طور فوری را با آمدن بایدن برجسته و بزرگ‌نمایی کرد.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلسی‌ها برخلاف سخنان رهبری، همچنان فعالیت‌های معطوف به انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌دهند و با توهین و تخریب و دخالت در امور اجرایی کارها را مختل می‌کنند.

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ماده واحده «فرآیند و مرجع تدوین سند ملی فرهنگ دفاع و مقاومت، ایثار و جهاد و شهادت» که در جلسه هفتم ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور مورخ 10 آبان ماه 99 به تصویب رسیده است، را ابلاغ کرد.

حسین عربی برادر همسر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، روز سه‌شنبه و بر اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های شهر سمنان، دار فانی را وداع گفت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، 300 هزار معلم در کشور کم داریم گفت: هرچه قدر برای آموزش و پرورش هزینه کنیم همانقدر دریافت می کنیم. معلم گران‌قیمت و گرانسنگ، دانش آموز گران‌قیمت و گرانسنگ تربیت می کند.

طی جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت نیرو، استاندار و شماری از نمایندگان فارس در مجلس، راهکارهای اجرایی شدن طراح انتقال آب خلیج فارس به مناطق جنوبی استان فارس، بررسی شد و انجام اقداماتی برای عملیاتی شدن آن مورد تایید قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نسبت به پیام دوستی الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان واکنش نشان داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر صمت درباره آزادسازی کالاهای موجود در گمرک خبر داد و گفت که حدود 8 میلیون و 300 هزار تن کالا در گمرک موجود است که با اتخاذ ساز و کارهای مناسب این کالاها در حال ترخیص است.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طرح سئوالات نمایندگان از وزیر اقتصاد در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت که نمایندگان سئوال کننده برای حل مسائل مطروحه در سئوالات خود به دژپسند مهلت دو هفته‌ای داده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که با اجرایی شدن طرح غربالگری و پایش زندانیان در این استان، زمینه آزادی 103 زندانی تاکنون فراهم شده است.

جلسه دیدار نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (سه شنبه) برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی جزئیات طرح تعارض منافع و تعیین حدود آن برای وظایف حرفه‌ای خبر داد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این خبر که در جلسه امروز کمیسیون متبوع وی قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در خصوص موضوع مهریه به بحث گذاشته شد، گفت که این موضوع برای بررسی بیشتر به کارگروه تخصصی ارجاع شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه گزارش عملکرد بودجه‌ای وزارت نیرو و همچنین طرح گلایه نمایندگان در مورد نحوه تخصیص آب بین مناطق مختلف کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اصلاح مصوبه مجلس در مورد تامین کالاهای اساسی و همچنین تایید درآمدهای پیشنهادی این کمیسیون برای این طرح از سوی دیوان محاسبات خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر اطلاعات در جلسه امروز این کمیسیون برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان خبر داد.