دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون اول رییس جمهور در پیامی به «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست وزیر در امور کابینه سلطنت عمان، فرارسیدن روز ملی سلطنت عمان را به دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه غیر علنی درباره نحوه فعالیت مجلس در زمان قرنطینه بحث و بررسی صورت گرفت.

وزارت اطلاعات اقدام به انتشار برخی اسناد به دست آمده از ارتباط مستقیم گروهک حرک النضال با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه غیر علنی درباره نحوه برگزاری جلسات در زمان کرونا بحث و بررسی صورت گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز طرح احکام کلی بودجه 1400 را مورد بررسی قرار می‌دهند.

یک کارشناس مسایل منطقه و افغانستان تصمیم احتمالی ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را بیش از هر چیز انتقام ترامپ از مردم و دولت افغانستان دانست که مانع از توافق دوحه با طالبان شدند.

نماینده دشتستان با اشاره به برخی از مشکلات مردم گفت: مردم به شدت تحت فشار هستند و حال و روز خوبی ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخلاف ماه‌های گذشته که اختلاف و تفاوت نظرهای گوناگونی مطرح می‌شد اکنون کم‌تر چنین چیزی را در میان اصول گراها و نیروهای انقلابی می‌بینید. روند خوبی وجود دارد که می‌توانیم به یک ائتلاف بزرگ دست پیدا کنیم.

یک نماینده سابق مجلس گفت: ملک سلمان کوچک‌تر از آن است که بتواند اتحاد جهانی علیه ایران ایجاد کند چراکه ارباب او یعنی آمریکا هم نتوانست در این خصوص توفیقی کسب کند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید دو هفته آینده و در زمان اعمال محدودیت‌های سختگیرانه ممنوعیت ورود و خروج به تمامی استان‌ها اعمال شود تا بتوان زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرد.

یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر سیاست ایالات متحده بازگشت به برجام باشد، افکار عمومی در داخل ایران، دولتی را می‌طلبد که مهارت مذاکره داشته باشد و تجربه نشان می‌دهد که گروه‌های نزدیک به اصلاحات یا مورد حمایت آنان، در این زمینه توانایی بیشتری دارند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، با انتشار توئیتی به اظهارات وزیر مشاور در سیاست خارجی سعودی که گفته بود «اگر برنامه هسته‌ای ایران متوقف نشود، عربستان این حق را خواهد داشت تا خود را به سلاح هسته‌ای مجهز کند»، واکنش نشان داد.

یک حقوقدان بخشنامه "چگونگی رسیدگی به دادخواست‌های مطالبه مهریه" را بخشنامه‌ای اضطراری دانست و گفت: از دید روان شناختی رویه جاری در کشور ما به‌رغم رهیافت‌های حقوقی، مهریه را هم پایه سایر دیون قلمداد نکرده است و به همین دلیل از گذشته‌های دور، دادگاه‌ها درباره اعسار یا تقسیط مهریه با گشاده دستی عمل کرده‌اند و بخشنامه اخیر نیز در همان راستا صادر شده است.

تحقیق و بازجویی از متهمان بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند مراحل دادرسی‌های جزایی بوده و آموزش ضابطان دادگستری، مهمترین مسئله در تحقق عدالت کیفری است. بر این اساس، محققان در قالب مقاله ای با هدف بررسی تکالیف و وظایف ضابطان دادگستری در خصوص تحقیق و بازجویی، به این امر پرداخته اند.

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدی به تغییرات بنیادین در رفتار آمریکا نسبت به ایران وجود ندارد، گفت که تا این کشور دست از خوی استعماری و استکباری خود برندارد، ایران زیر بار رابطه و مذاکره با آن نمی‌رود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر عنوان کرد: مهم‌ترین چالش پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز تأمین مالی آن است که پیشنهاد شد طرح در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود و یا به صورت بیع متقابل به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار گردد.