دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور رای بدوی پرونده هفت‌سنگان خبر داد.

دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 38 آیین نامه داخلی مجلس تصویب شد. در صورت نهایی شدن این طرح سقف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها افزایش یافته و هیات رئیسه می‌تواند هر یک از نمایندگان راه یافته به مجلس در مرحله دوم انتخابات براساس سوابقشان به عضویت کمیسیون‌ها درآورد.

سفیر ایران با «سیرو مولوتف» معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه دیدار و رایزنی کرد.

محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه، با ابراهیم طاهریان فرد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در این وزارتخانه، ملاقات کرد.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی در هر عرصه‌ای که ورود و فعالیت کرده، عملکرد موفقی از خود برجای گذاشته است.

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی، گفت: در روز یکشنبه هفته جاری، در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی، پرونده مدیر مسئول سایت و کانال انتخاب به اتهام نشر اکاذیب قصد تشویش اذهان عمومی رسیدگی شد.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با تاکید بر تکلیف این سازمان در پیش‌بینی بسته‌های خدمتی برای بیمه شدگان مبتلا به دیابت و ایجاد امکان خود مراقبتی به نحوی که فرد تحت پوشش مبتلا به دیابت بتواند بدون محدودیت از زندگی فعال، شاداب و طول عمر طبیعی برخوردار شود را الزام پیش‌بینی این تعهدات خدمتی اعلام کرد.

رییس جمهور گفت: شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، تعطیل خواهند شد.

رئیس هیات مدیره بنیاد مصطفی (ص)، زنده‌یاد حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای را فردی دانست که همیشه برای کمک به نخبگان و جامعه علمی آماده بود و گفت: ایشان بسیار به موقع، ضرورت توجه به نخبگان و دانش آموزان برتر را تشخیص داد و با تشکیل سازمان ملی استعدادهای درخشان در این زمینه گام برداشت و همین امر موجب درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادها شد.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد که قانون گذاری وظیفه مجلس است و هیئت رئیسه مجلس باید از جایگاه و حیثیت مجلس دفاع کند.

وزارت امور خارجه روسیه از گفت‌وگوی دیپلمات ارشد کشورش با دیپلمات انگلیسی درباره موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته‌ای خبر داد.

نماینده مردم ملکان خواستار ورود وزارت جهاد کشاورزی به نرخ خرید محصولات کشاورزی از باغداران و کشاورزان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگویی مواضع کشورمان را درباره مسائل مختلفی از جمله تحریم های آمریکا و مناقشه قره باغ تشریح کرد.

رئیس مجلس بیان این که مشکلات بازار سرمایه را به برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود.

رییس اورژانس کشور با حضور در ستاد ارتش، با امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با انتقاد از تضعیف جایگاه مجلس خواستار بازگشت مجلس به راس امور شد.