دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون بهداشت با انتقاد از مدیریت ستاد مبارزه با کرونا، گفت: بخش های بیمارستانی ما امروز کانال گردان کمیل شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده از ظرفیت بسیج برای مبارزه با تورم و گرانفروشی شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم با حضور در فضای مجازی کاری بکنیم تا با کسانی که می‌خواهند جوانان ما را فریب دهند، مقابله کنیم، گفت: لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از 144 گردان سایبری در فضای مجازی اقدام به انجام کارهای آموزشی از جمله در حوزه کرونا، مهارت افزایی و بصیرت افزایی و رفع ابهام آفرینی ها و دروغ‌گویی‌های معاندین در این فضا کرده اند.

یک استاد دانشگاه گفت: در مورد کشورهایی که جزو شرکای تجاری برجسته ما محسوب می‌شوند، آمدن بایدن و همچنین بازنگری در سیاست‌های داخلی کشورمان، می‌تواند منجر به شکل‌گیری یک فضای باز و بهبود شرایط شود. در رابطه با کشورهایی مانند عربستان که نگران تقویت موضع ایران و به دردسر افتادن خود هستند اما روی کار آمدن بایدن می‌تواند می‌تواند باعث تشدید اختلافات بین ما و آنان شود.

معاون مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه برنامه‌های هسته ای کشورمان صلح آمیز است، تاکید کرد که ایران توان به کارگیری قدرت نظامی قانونی اش را در برابر هر متجاوزی دارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خواستار اعدام تعدادی از مفسدین و رانت‌خوران در ملاء عام شد.

وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه گفت که اگر از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ممانعت نشود، عربستان نیز برای دفاع از ملت و خاک خود حق دارد به این سلاح دست یابد.

226 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای دستگیری سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکه النضال را به ملت ایران تبریک گفتند و حمایت مجدد خود را از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید حمایت معیشتی ویژه ای از دهک هایی که کارمند دولت نیستند برای همکاری بیشتر مردم برای اجرای محدودیت های دو هفته آینده صورت گیرد.

شش فقره سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که خانواده مهمترین سلول جامعه است و زن قوام دهنده اصلی خانواده ایرانی تاکید کرد: پس اینجا معلوم می شود که نقش زن در جامعه ایرانی چه نقش مهم و کلیدی است و البته این مساله غیر از نقشی است که زنان ایران بصورت مستقیم در جامعه بازی می کنند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در دیدار با همتای عراقی خود، با اعلام آمادگی نیروی پدافند هوایی جهت گسترش همکاری‌های نظامی با کشور عراق گفت: ما در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) آمادگی پذیرش دانشجو از کشور عراق و همکاری در زمینه انتقال دانش نظامی را داریم.

وزیر امور خارجه قطر ضمن تقدیر و تشکر از کشورمان گفت که ایران بخشی از منطقه است و باید اختلافات با این کشورحل شود.

به منظور بررسی زمینه‌های همکاری و هم افزایی دوجانبه امیر سرتیپ نصیرزاده با شهاب جاهد علی دیدار و گفت و گو کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از عملکرد هیات رئیسه به دلیل برگزار نشدن جلسات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و هیات امنای خانه ملت انتقاد کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با زمان اجرای قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده به مدت یکسال موافقت کردند.