دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر راهبرد عزت، حکمت و مصلحت برای ارتباط و تعامل با کشورهای دیگر تأکید کرده اند، گفت: اگر در چنین مقطعی از این راهبرد استفاده نکنیم پس چه زمانی استفاده خواهیم کرد. مسایل کشور با سوزاندن فرصت‌ها قابل حل نیست.

رفع ایرادات شورای نگهبان از طرح تامین کالاهای اساسی در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: اولین کاری که بایدن باید انجام دهد این است که اعتبار آمریکا را به جامعه جهانی برگرداند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لبخد ظاهری بایدن نباید اسباب شیفتگی ما را فراهم کند، ما باید خشم مقدس خودمان را همیشه نسبت به جبهه استکبار حفظ کنیم.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای کنترل بیماری کرونا کشور را به 31 منطقه تقسیم کرد و فرمانده هر منطقه هم استاندار باشد تا اختیار وضع محدودیت‌ها را داشته و پاسخگوی شرایط باشد.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: باید از نیروی نظامی و انتظامی برای جلوگیری از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر استفاده شود و مردم توجیه شوند که رعایت پروتکلهای بهداشتی و منع تردد به خاطر سلامتی خود آنهاست.

سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات، الکترونیکی شدن انتخابات و حضور احتمالی سیدمحمدخاتمی و محموداحمدی نژاد در انتخابات 1400 و... توضیحاتی ارائه کرد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیاست های اصلی و استراتژی اصلی آمریکا با آمدن بایدن یا ترامپ دچار تغییر نخواهد شد، اظهار کرد: ممکن است در ظاهر تغییراتی شاهد باشیم ولی محتوای درونی یعنی در تنگنا قراردادن ملل جهان همچنان ادامه خواهد داشت.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل بازگشت به برجام را همان طور که بایدن اعلام کرده ساده ترین راه برای انعطاف در سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران عنوان کرد و گفت: بایدن باید بداند که اگر بخواهد به طور مشروط به برجام برگردد این کار به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وزیر کشور از اعمال جریمه 500 هزار تا یک میلیون تومانی برای تردد خودروهای شخصی با پلاک شهرهای قرمز در جاده‌ها خبر داد.

دکتر علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری با صدور پیامی درگذشت ولید معلم، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه را تسلیت گفت.

وزیران امور خارجه ایران و انگلیس به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، نوشت: مردم ایران به‌جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می‌کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان تاکید کرد که روابط تهران و باکو وارد فاز جدیدی می شود.

وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای هوایی، پدافند هوایی و هوانیروز ارتش عراق با سردار امیرعلی حاجی‌زاده دیدار و از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های راهبردی نیروی هوافضای سپاه بازدید کردند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی با بیان اینکه نیازمندی‌های صنایع دفاعی کشور متناسب با تهدیدات دشمن در داخل طراحی و ساخته می‌شود، گفت: با توجه به ایجاد مشکلاتی توسط رژیم جنایت‌کار آمریکا و هم‌پیمانانش در بحث صادرات محصولا ت دفاعی، کشورهایی هستند که بخواهند محصولات دفاعی ایران را خریداری کنند.